וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל בראדעי: "אירן לא תשיג נשק גרעיני בקרוב"

היו"ר היוצא של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית טוען כי איום הגרעין האירני איננו צפוי להתממש בקרוב. מוקדם יותר היום דווח כי אירן מוכנה לחדש השיחות בנושא הגרעין

מוחמד אל-בראדעי, היו"ר היוצא הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אמר בראיון לכתב עת מדעי היוצא לאור בשיקגו, כי האיום הגרעיני האירני "נופח", והוסיף כי אין ראיה לכך שאירן תשיג יכולת גרעינית בקרוב. בראיון שפורסם היום (שלישי), עונה אל בראדעי למבקריו שטענו כי הוא מחפה על שאיפותיה הגרעיניות של אירן.

"מבחינות רבות, אני חושב שהאיום האירני נופח", אמר אל בראדעי לביטאון המדעי הוותיק ה"בולוטין", העוקב אחר תפוצה של נשק גרעיני. "הרעיון לפיו נקום מחר בבוקר ולאירן יהיה נשק גרעיני, אינו נתמך עד עתה על ידי העובדות בשטח", אמר אל בראדעי.

בדוח שפורסם בשבוע שעבר, דיווחה סבא"א כי אירן האטה את ייצור האורניום המועשר, אחד המרכיבים של פצצה גרעינית, והסכימה להגברת הפיקוח הבינלאומי המפעל העשרת האורניום שלה. ועם זאת, ארה"ב המעיטה בערכו של הדוח, וטענה כי אירן עדיין אינה משתפת פעולה באופן מלא עם דרישות פקחי האו"ם.

מוקדם יותר היום, דווח בכלי תקשורת אירניים כי אירן מוכנה לחדש את השיחות לגבי תוכנית הגרעין שלה. סעיד ג'לילי, האחראי על המשא ומתן בענייני הגרעין, אמר את הדברים בטלוויזיה הממלכתית. בנוסף דווח שאירן הכינה הצעה משופרת בנושא הגרין, אותה היא רוצה להגיש לשש המעצמות ארה"ב, סין, צרפת, בריטניה, רוסיה וגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully