וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן מוכנה לחדש המו"מ על הגרעין

לפי דיווחים בטלוויזיה הממלכתית האירנית, הכינה אירן הצעה משופרת, אותה היא רוצה להגיש לשש המעצמות בנוגע לתוכנית הגרעין שלה

אירן מוכנה לחדש את השיחות לגבי תוכנית הגרעין שלה, כך דיווחו היום (שלישי) כלי התקשורת האירנים. סעיד ג'לילי, האחראי על המשא ומתן בענייני הגרעין, אמר את הדברים בטלוויזיה הממלכתית. בנוסף דווח שאירן הכינה הצעה משופרת בנושא הגרין, אותה היא רוצה להגיש לשש המעצמות ארה"ב, סין, צרפת, בריטניה, רוסיה וגרמניה.

"אירן הכינה הצעה חדשה והיא מוכנה לחדש את המו"מ עם מעצמות העולם", אמר ג'לילי ברשת אל-עלאם, הערוץ האירני דובר הערבית. גרמניה הודיעה אתמול כי תארח השבוע שיחות רמות דרג בהשתתפות שש המעצמות על סוגיית תוכנית הגרעין האירנית. הקנצרלית אנגלה מרקל אמרה כי על טהרן להבין עד כמה רציני תאריך היעד שהציבה לה ארה"ב לחדש את השיחות.

ברק אובמה נתן לאירן ארכה עד סוף החודש לחידוש השיחות עם המעצמות לגבי מתן הטבות בתמורה להשהיית העשרת האורניום. במידה ולא תעמוד בתאריך היעד, יוטלו על אירן סנקציות חריפות יותר.

שש המעצמות הציעו לאירן עוד ב-2006 תמריצים כלכליים ופוליטיים בתמורה להשהיית העשרת האורניום. אירן דחתה את "הנימה המתנשאת מצד המערב" וסירבה לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully