וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט טייל בעולם וקיבל עשרות אלפי דולרים"

בכתב האישום שהוגש נגד רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, מפורטות הנסיעות שנכללו בפרשת "ראשונטורס". כך שילשלו לכיסו ארגונים יהודיים ומדינת ישראל 83,161 דולרים

אחת מהפרשות בהן מואשם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נודעה כפרשת "ראשונטורס". על פי החשד, הצליחו אולמרט ומי שהיתה ראש לשכתו שולה זקן ל"נפח" את הוצאותיו, בסיוע סוכנות הנסיעות "ראשונטורס".

אולמרט מואשם כי קיבל סכומים גדולים כתשלומים עבור טיסות לאירועים אליהם הוזמן ברחבי העולם, בהם הרצה בפני ארגונים ומוסדות יהודיים, והן לנסיעות אליהן יצא בשליחות המדינה. בסך הכול, בשנים שכיהן אולמרט כראש העיר ירושלים וכשר, הועברו לא פחות מ-83,161 דולרים לחשבונו בפרשה זו.

"על סמך המצגים הכוזבים הללו שהנהיגו הנאשמים, שילמו הארגונים האמורים והמדינה סכומי כסף עודפים עבור מימון רכישת כרטיסי הטיסה לנאשם, באופן שהותיר בידיו עודפים כספיים משמעותיים", נכתב בכתב האישום. על פי החשד, שימשו אותם עודפים כספיים למימון טיסות פרטיות של משפחת אולמרט ולשדרוג טיסותיו של אולמרט בשירות המדינה למחלקה ראשונה.

לדוגמה, בשנת 2002, בתקופת כהונתו כראש העיר ירושלים, הרוויח אולמרט 15,837 דולרים מארבע נסיעות לניו-יורק, לונדון, גרמניה, פריס ובריסל. ב-1 באוקטובר טס אולמרט לארה"ב, לונדון וגרמניה, כדי להשתתף באירועים של מספר ארגונים, ביניהם ארגון "אורט" ו"דה יודן אין דויטשלנד". הארגונים התבקשו על ידי שולה זקן ורייצ'ל רז-ריסבי, מתאמת קשרי החוץ של אולמרט, לשלם עבור הנסיעה סכום של 15,023 דולרים למימון טיסותיו של אולמרט. אולם, בפועל, עלות כרטיסי הטיסה עמד על 9,365 דולרים. כך שהעודף, בגובה 5,658 הועבר לחשבונו של אולמרט.

בשנים בהן כיהן כשר בממשלה, בין השנים 2003-2005, נסע אולמרט לא פחות מעשר פעמים לחו"ל, באותה השיטה. על פי כתב האישום, 67,324 דולרים הועברו לחשבונו בתקופה זו. אולמרט טס בשנים הללו ליעדים במזרח הרחוק, בארה"ב, ברוסיה, בקנדה ובאירופה.

בין ה-10 ל-15 בנובמבר שנת 2003, נסע אולמרט לארה"ב, קנדה ולונדון במטרה להשתתף באירועים של האירגונים "יד ושם" וה"בונדס". ה"בונדס" שילם עבור השתתפות בהוצאות הטיסה עבור אולמרט ומאבטחיו סכום של 18,313 דולר. "יד ושם" תרם סכום של 2,000 דולרים למימון הנסיעה. בפועל, עלות הנסיעה עמדה על 18,313, כפי שארגון ה"בונדס שילם", ואילו 2000 הדולרים ששילם "יד ושם" עברו לחשבונו של אולמרט.

מכתב האישום עולה, כי על מנת לאפשר את המשך ביצועם ואת הסתרתם של מעשי המרמה, תוך המשך הפקת טובות ההנאה האסורות מהם, ביצע אולמרט מעשי הונאה ומרמה נוספים כלפי חשבות משרד התמ"ת ואנשי החשב הכללי במשרד האוצר, וכן בדיווחיו למבקר המדינה לרשויות המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully