וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אלכוהול לא יימכר יותר בפיצוציות

ראש הממשלה הציג את תכנית הממשלה לבלימת גל האלימות האחרון. בין היתר, תוגבל מכירת אלכוהול, תוחמר הענישה ותוקם משטרה עירונית. "האלימות היא טרור פנימי"

"האלימות היא טרור פנימי שהממשלה שלי לא תקבל", כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון משותף לגלי צה"ל ורשת ב'. "לא נקבל מצב בו אדם יוצא לטייל עם משפחתו בים ונרצח, קשישים מוכים למוות, ילדים סובלים מאלימות בביה"ס, נערים נדקרים בפאבים ונשים נרצחות על ידי בעליהן".

אחד התחומים בהם בחרה הממשלה להילחם הוא מכירת האלכוהול. נתניהו הודיע כי יאסור על מכירת אלכוהול בפיצוציות בתחנות דלק. "אנחנו עובדים בימים אלו על חקיקה שתגביל את צריכת האלכוהול. לא נאפשר מכירת אלכוהול לאחר השעה תשע בערב, אלא במקומות מיוחדים שיקבלו אישור לכך". בנוסף התחייב נתניהו לאסור על מכירת אלכוהול בפיצוציות ובתחנות דלק. צעד נוסף אותו מקדמת הממשלה בנושא הוא שינוי בחקיקה כך שרמת האלכוהול המותרת בדם בקרב נהגים תהיה נמוכה מהמותר היום.

רה"מ הציג צעדים בהם נוקטת הממשלה לבלימת גל האלימות. "זמן השהייה בבתי הכלא צריך להיות ארוך יותר ולא בשיטת הדלת המסתובבת לפושעים", אמר. "אנחנו פועלים, במישור החקיקתי, להביא להחמרת הענישה לעבריינים אלימים".

נתניהו צידד גם בהקמת משטרה עירונית כדי להילחם בפשיעה. "חייבים להגביר את נוכחות השוטרים ברחובות הערים. ואנחנו נעשה זאת על ידי קידום המשטרה העירונית". כשנשאל נתניהו היכן יימצא המימון להקמת מערך המשטרה העירונית, ענה כי "אין משרד ממשלתי שלא יכול להשתפר ולהשתמש במשאבים בצורה מיטבית יותר".

מוקדם יותר היום אמר מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן כי "אני בתור אזרח וגם בתור שוטר - מודאג מהמצב כיום, ואלימות כזו לא צריכה לעבור על סדר היום". המפכ"ל הוסיף כי תפקיד המשטרה הוא לדאוג לביטחון הציבור אך האחריות לטיפול בבעיה מוטלת על כל הגופים הנוגעים בעניין זה. "אנחנו זה רק הפיתרון המקומי והעירוני. חייבים לתת גיבוי מלא למשטרה, כדי שאמון הציבור בנו יהיה שלם. הפיתרון הוא דרך החינוך, והמערכת המשפטית והחברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully