וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית נפרדת מהסנאטור טד קנדי

מאות בני אדם, סנאטורים, חברי קונגרס ונשיאי ארצות הברית לשעבר ובהווה הגיעו הערב לחלוק כבוד אחרון לסנאטור טד קנדי בטקס האשכבה שנערך בכנסייה בבוסטון

רויטרס

(צילום רויטרס עריכה: איילת שולמן)

טקס אשכבה לזכרו של הסנאטור אדוארד (טד) קנדי נערך הערב (שבת) בכנסייה בבוסטון. בטקס נכחו אישים משתי המפלגות הפוליטיות בארצות הברית: הדמוקרטית והרפובליקנית, נשיאים לשעבר, חברי קונגרס, סנאטורים ומאות משתתפים נוספים. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נשא נאום הספד בטקס.

בנאום ההספד שנשא ברק אובמה הוא שיבח את קנדי כקולם של העניים וחסרי הכוח, "נשמתה של המפלגה הדמוקרטית והאריה של הסנאט האמריקאי". אובמה קרא לקנדי "המחוקק הגדול ביותר בזמננו" וציין כי במהלך כהונתו בסנאט האמריקאי כתב מעל 300 חוקים.

"עבודת חייו של טד קנדי" אמר אובמה, "לא הייתה לעזור לעשירים או לבעלי השררה והקשרים. היא הייתה לתת קול לאלו שקולם לא נשמע, להוסיף עוד שלב בסולם ההזדמנויות ולהגשים את החלום של האבות המייסדים שלנו". "ניתנה לו מתנת הזמן" אמר אובמה, "מתנה בה אחיו לא זכו ובמסגרת השנים בהם חי הוא השתמש במתנה זו בשביל להשפיע על חייהם של אנשים רבים ככל שיכל ולתקן כמה שיותר עוולות".

בנוסף לנשיא אובמה הגיעו לטקס גם הנשיאים לשעבר ג'ימי קרטר, ג'ורג' בוש וביל קלינטון ביחד עם נשותיהם. נגן הצ'לו המפורסם יו-יו מה ניגן בטקס וזמר האופרה פלסידו דומינגו הצטרף אליו בשירה. בטקס נכחו גם מנהיג זכויות האדם, ג'סי ג'קסון, מושל קליפורניה, ארנולד שוונצנגר, סגן הנשיא ג'ו ביידן וסגן הנשיא לשעבר אל גור כמו גם השחקן ג'ק ניקולסון.

קנדי הלך לעולמו ביום שלישי ממחלת הסרטן. הוא כיהן 47 שנים בסנאט האמריקאי. ארונו יוטס לוושינגטון לאחר טקס האשכבה והוא ייקבר בבית הקברות הלאומי של ארלינגטון לצד אחיו, הנשיא לשעבר ג'ון פ. קנדי והסנאטור רוברט קנדי שנרצחו בידי מתנקשים בשנות ה-60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully