וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מתעקשת: "הגרעין - רק למטרות שלום"

בעקבות דו"ח האו"ם, לפיו הפחיתה אירן את ייצור האורניום המועשר במתקני הגרעין שלה, מסר שליחה לסבא"א: "זו הוכחה שאיננו מייצרים נשק להשמדה המונית"

גרעין להשמדה המונית או למטרות שלום? אירן הכריזה היום (שבת) כי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) של האו"ם, מוכיח כי תוכניתה הגרעינית לא נועדה לייצור נשק להשמדה המונית.

לדברי שליח אירן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, עלי אשגר סולטנייה, "הדו"ח מדגיש כי פעולות הגרעין של אירן הן למטרות שלום". הוא הוסיף, כי "אירן ממשיכה לשתף פעולה עם הסוכנות, אך לא תקבל שום לחץ פוליטי לנקוט בצעדים מעבר למחויבויותיה החוקיות".

לפי דו"ח סבא"א שפורסם אתמול, אירן הקטינה את היקף ייצור הדלק הגרעיני, אך הגדילה את מספר הצנטריפוגות המאפשרות ייצור אורניום מועשר. הדו"ח יהווה את הבסיס לדיונים הבינלאומיים שיערכו המעצמות ב- 2 בספטמבר במטרה להחליט אם להחריף את העיצומים נגד הרפובליקה האיסלמית.

מהדו"ח עולה עוד שאירן אמנם הקטינה את היקף ייצור הדלק וכן נענתה למספר דרישות שהציבה סבב"א במטרה לאפשר פיקוח יעיל יותר על מתקני הגרעין במדינה, אך מחוות אלו באו במקביל לעלייה משמעותית במספר הצנטריפוגות מכ- 1,000 ל- 8,308.

כמות כזו של צנטריפוגות תאפשר לאירן להרחיב משמעותית את ייצור האורניום המועשר בזמן קצר- אם רק תרצה בכך. עם זאת, לא בכל הצנטריפוגות המותקנות נעשה כיום שימוש. בנוסף, כמות האורניום המועשר ברמה נמוכה שמחזיקה המדינה גדלה בכ-200 ק"ג מאז נערך הדו"ח הקודם במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully