וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "התפילות מצביעות על רגיעה בי-ם"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן סייר ברחבי העיר העתיקה בירושלים על מנת לבחון את היערכות המשטרה בעקבות תפילת יום השישי הראשונה בחודש הרמדאן בהר הבית

גדעון צנטנר

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, ומפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו, סיירו היום (שישי) ברחבי העיר העתיקה בירושלים על מנת לבחון את היערכות המשטרה בעקבות תפילת יום השישי הראשונה בחודש הרמדאן בהר הבית. השניים הביעו את התרשמותם מכניסת הכמות הרבה של המתפללים, כ-90 אלף, לעיר העתיקה.

מפכ"ל המשטרה כהן, אמר כי "היום היו בהר הבית כ-90 אלף מתפללים. זהו הישג המצביע על רגיעה בירושלים ועל תחושת הביטחון בעיר. אני הרביתי בשבוע האחרון לדבר על תחושת הביטחון ואני חושב שקיבלתם היום דוגמא קלאסית, כאשר סמטאות העיר העתיקה, הכותל והר הבית היו מוצפים מתפללים יהודים ומוסלמים. אני רוצה לשגר משפטי עידוד והערכה לכלל השוטרים שעסקו היום במלאכה ולכלל השוטרים שנמצאים היום, כל אחד בתפקידו הוא, בכל מחוז".

ניצב פרנקו, מפקד מחוז ירושלים אמר כי "הגיעו היום לתפילה למעלה מ-90,000 איש. משטרת ירושלים בסיוע של משטרת ישראל נערכה בכוחות גדולים כדי לאפשר את הפולחן הדתי. אני שמח שאנחנו בשלב הזה גם מקבלים משוב מהמתפללים על דרך ההגעה שלהם ואני מקווה שהדרך הזו תימשך גם בשבתות הבאות".

במהלך היום עצרה משטרת ירושלים באזור הר הבית ארבעה ערבים. אחד מהם, תושב עיסאוויה, תקף שוטר שביקש לבדוק אותו ופצע אותו פצעים קלים. בחיפוש על תושב רהט נוסף שנעצר נמצא סכין. כמו כן, נעצר שוהה בלתי חוקי, תושב עזה, שנתפס במקום.

בהר הבית נערכו תפילות יום השישי הראשון של חודש הרמדאן. התפילה התקיימה בהשתתפות אלפי מתפללים מוסלמים ללא הפרעה. מהמשטרה נמסר כי הכוננות לקראת התפילות הוגברה.

חודש הרמדאן, החודש התשיעי בלוח השנה המוסלמי, מצויין על ידי המאמינים בצום והגברת האדיקות הדתית. במהלך החודש נוהגים המאמינים לצום מהזריחה ועד השקיעה, להתפלל, ולהתכנס בערבים לצורך שבירת הצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully