וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מודה: "מתנגדי המשטר נאנסו בכלא"

למרות הכחשות הממשל, מממצאי וועדה פרלמנטרית באירן עולה כי חלק מעצורי המהומות נגד המשטר שנעצרו, נאנסו בכלא בעזרת אלות ובקבוקים

חלק מהעצורים שהשתתפו במהומות נגד המשטר באירן בעקבות הבחירות לנשיאות ביוני, אכן נאנסו בתאיהם, כך הודיע היום (חמישי) חבר בוועדה הפרלמנטרית החוקרת את העניין. "קיבלנו ראיות לאונס כמה מהעצירים בעזרת אלה ובקבוקי סודה", נכתב באתר " Parlemannews" על פי דבריו של אחד מחברי הוועדה.

המועמד לנשיאות המובס, הרפורמיסט מהדי כרובי, העלה את הטענה כי חלק מהעצירים נאנסו וסבלו התעללות בכלא, האשמה שהממשל דחה עד כה כ"חסרת שחר". אך דובר הפרלמנט עלי לריג'אני אמר בשבוע שעבר כי הוא מוכן לבדוק מסמכים וראיות נוספות שיגיש לו כרובי בעניין כדי לתמוך בטענות.

לריג'אני גיבש ועדה פרלמנטרית שתחקור את הטענות לגבי מצוקת העצירים, מרביתם עצורים כבר כחודשיים. לדברי כרובי, ארבעה בני אדם מוכנים להעיד בפני הוועדה על ההתעללות המינית שעברו בכלא, במידה וביטחונם האישי יישמר. כמה מתומכי הנשיא מחמוד אחמדינג'ד הציעו לכלוא את כרובי או להצליף בו אם טענותיו לא יוכחו.

גם המועמד המובס מיר חוסיין מוסאווי האשים את סוכני הממסד באונס והתעללות בעצירים. לטענתו, תוצאות הבחירות ב-12 ביוני מזויפות על מנת להבטיח את כהונתו השניה של אחמדינג'ד בתפקיד הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully