וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו"ם מעריכים: "כבר אין מלחמה בדרפור"

ראש כוח שמירת השלום אמר בתדרוך עיתונאים כי חבל דרפור כבר לא במלחמה. לפי הערכות האו"ם, הלחימה שהחלה ב-2003 גבתה את חייהם של כ-300,000 בני אדם

חבל דרפור בסודן כבר לא נמצא במלחמה וקיימת בו רק קבוצת מורדים אחת, שעדיין מסוגלת להוציא לפועל פעולות צבאיות, אם כי מוגבלות, כך אמר היום (חמישי) ראש כוח שמירת השלום של האו"ם באזור עם סיום תפקידו. ראש הכוח, מרטין לותר אגווי, אמר בתדרוך עיתונאים בחרטום כי "נכון לעכשיו, לא הייתי אומר שיש מלחמה בדרפור". "מה שיש עכשיו אלו סוגיות ביטחוניות. מעשי גזל ושוד, אירועים מקומיים, אנשים שמנסים לפתור סכסוכים על אדמה ומים ברמה המקומית, אך המלחמה האמיתית- אני חושבת שהתגברנו על זה".

הוא הוסיף כי "חוץ מקבוצת JEM (התנועה לצדק ולשוויון) אני לא רואה אף קבוצה אשר יכולה להוציא לפעול תקיפה קרקעית". לפי אגווי, לתנועה לצדק ולשוויון יש יכולת להוציא לפועל תקיפות ספרודיות, אך אין להם את כוח האדם על מנת להחזיק בשטח.

לפי הערכותיה של בירת סודן, חרטום, בסכסוך שהחל בשנת 2003 נהרגו 10,000 אנשים, אך לפי הערכות האו"ם מספר ההרוגים בסכסוך גבוה הרבה יותר ועומד על כ-300,000 אנשים. יותר מ-2.7 אנשים נאלצו לברוח מבתיהם בשל הלחימה, כך לפי עובדי סיוע הפועלים באזור.

  • עוד באותו נושא:
  • דארפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully