וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: החיפושיות באבל

בריאן אפסטין, מנהל להקת החיפושיות מת, דודנה של המלכה אליזבת השנייה נרצח על ידי ה-IRA והנשיא ה-36 של ארה"ב נולד

27 באוגוסט 1967: מנהל להקת החיפושיות מת. בריאן אפסטין נמצא מת בביתו בלונדון. פול מקארטני וחברתו דאז ג'יין אשר מיהרו לשוב ללונדון לאחר ששמעו את החדשות על אפסטיין (32), כמו גם שאר חברי הלהקה. הופעה של ג'ימי הנדריקס, שאמורה היתה להיערך בלונדון, התבטלה כמחווה למותו של אפסטין.

אפסטין היה אחראי להצלחתם של כמה וכמה זמרים למעט החיפושיות. את ארבעת המופלאים הוא גילה כשהופיעו במועדון בליברפול. הוא עודד אותם לשנות את הופעתם החיצונית, לזנוח את הג'ינס ולעטות חליפות ולהפסיק לעשן בפומבי.

בינואר 1962, הלהקה חתמה על חוזה בן חמש שנים עם אפסטין. הוא סירב לחתום על החוזה ואמר כי הכבוד ההדדי בין כל הצדדים מספיק לו. אפסטין השיג לחיפושיות את חוזה ההקלטות הראשון שלהם עם חברת EMI באוקטובר 1962. עד 1963, העולם כולו נשטף בטירוף הביטלמניה. אפסטין היה מנהל חברת "נורתרן סונגס", החברה שהחזיקה בבעלות זכויות היוצרים לשיריהם של מקארטני ולנון.

מנתיחת הגופה עלה כי אפסטין מת ממנת יתר של גלולות שינה. המוות נקבע כתאונה באופן רשמי, אך השמועות רחשו לגבי התאבדות אפשרית. אפסטין ניהל כל זווית אפשרית בעסקי להקת החיפושיות. לאחר מותו, העסקים החלו לקרוס וב-1970, הודיעו הארבעה על פירוק.

קצרצרים

1950 – הטלוויזיה חצתה את תעלת למאנש. רשת ה-BBC, רשת הטלוויזיה הממלכתית של אנגליה, העבירה את שידור הטלוויזיה החי הראשון שלה מהעיר קאלה שבצפון צרפת לציון מאה שנים לשליחת המסר הראשון שהועבר מאנגליה לצרפת באמצעות כבל טלגרף של צוללת.

1979 – ארגון ה-IRA התנקש בחייו של הלורד מאונבאטן, בן דודה של המלכה אליזבת השניה. הוא נהרג מפצצה שהוטמנה בספינתו באירלנד. נכדו בן ה-14, ניקולס, מת אף הוא בפיצוץ. המתקפה אירעה לאחר שמספר שעות לפני כן נהרגו 18 חיילים בריטים בגבול אירלנד-אנגליה.

באו לעולם

גיאורג וילהלם פרידריך הגל (1770 –1831), פילוסוף גרמני. רבים מחשיבים את הפילוסופיה של הגל לפסגתה של תנועת האידיאליזם הפילוסופי של גרמניה במאה ה-19

מאן ריי (1890 - 1976) צייר, פסל, הוא הפסבדונים של הצלם, והקולנוען היהודי אמריקאי, עמנואל רודניצקי

לינדון ג'ונסון (1908-1973) – הנשיא ה-36 של ארה"ב

הלכו לעולמם

לה קרבוזיה (1887-1965) - אדריכל שווייצי רב השפעה, שתרם רבות להתגבשות האדריכלות המודרנית במאה ה-20

היילי סלאסי (1892-1975) – קיסר אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully