וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם סופד לטדי קנדי: "האריה של הסנאט"

עם פרסום החדשות על מותו של הסנאטור אדוארד קנדי, מיהרו לזרום גם ההספדים של מנהיגים שונים ברחבי העולם. נתניהו: "היה ידיד אמת של ישראל במשך 30 שנה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

מותו של הסנאטור הדמוקרטי אדוארד טדי קנדי היכה גלים ברחבי העולם כולו. מנהיגים בינלאומיים הספידו אותו, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון. משפחת קנדי פירסמה הצהרה בזו הלשון: "אדוארד מ. קנדי, הבעל, האב, הסב האח והדוד שאהבנו כל כך, מת בליל שלישי בביתו שבהייאנס פורט", מסרה המשפחה."איבדנו את מרכז המשפחה, והאור השמח בחיינו, אולם אמונתו, האופטימיות וכוח ההתמדה שלו יישארו לנצח איתנו. קשה לדמיין חיים בלעדיו".

נתניהו: "קנדי היה ידיד אמת"

בנימין נתניהו, הנמצא בימים אלו בביקור בלונדון, אמר כי, "הסנאטור היה ידיד אמת של ישראל במשך 30 שנה, פטריוט אמריקאי גדול, לוחם לעולם טוב יותר. נתגעגע אליו עד מאד". שר החוץ אביגדור ליברמן הביע בשם מדינת ישראל ובשמו צער עמוק על מותו של הסנאטור טד קנדי. "קנדי היה ידיד גדול של ישראל ושל העם היהודי. מגן זכויות האדם ובן למשפחה מפוארת. בשנותיו הרבות כחבר בסנאט, עמד לצידה של מדינת ישראל גם בשעותיה הקשות והביא לידי ביטוי את הקשר העמוד והמיוחד בין ישראל לארה"ב".

ובעולם, ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הגיב לחדשות המצערות: "נתאבל על הסנאטור אדוארד קנדי בכל יבשת. הוא היה נערץ ברחבי העולם כולו ונחשב לסנאטור של הסנאטורים. הוא הוביל את העולם בתמיכתו בחינוך ילדים וביטוח בריאות, והאמין שלכל ילד צריכה להיות ההזדמנות להגשים את הפוטנציאל הטמון בו במלואו". טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, אמר כי הסנאטור קנדי היה דמות המהווה השראה, מעוררת כבוד והערצה, לא רק באמריקה כי אם ברחבי העולם כולו. "הוא שרת את הציבור והיה מחויב לערכים של הגינות, צדק והזדמנות".

ראש ממשלת אירלנד בריאן קוון התייחס לתרומתו של קנדי בתהליך השלום בצפון אירלנד. "טד קנדי עבד ללא לאות למען השלום באי. הוא מילא תפקיד חשוב בימים המעצבים של תהליך השלום בצפון אירלנד באמצע שנות ה-90. אירלנד איבדה היום חבר ותיק ואמיתי".

ננסי רייגן: "ניהלנו קשר הדוק"

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר כי הוא שבור לב ממותו של הסנאטור אדוארד קנדי. "במשך חמישה עשורים, שמו של קנדי הופיע על בכל חקיקה חשובה לקידום זכויות האזרח, מערכת הבריאות והמצב הכלכלי של העם האמריקאי. מישל ואני שבורי לב לאחר ששמענו הבוקר את החדשות על מותו של הידיד היקר הסנאטור טד קנדי. הערכתי מאד את הייעוץ היקר שלו בסנאט ולמזליף הרווחתי את תמיכתו, עידודו וחוכמתו", אמר הנשיא.

"פרק חשוב בהיסטוריה שלנו הגיע לקצו. המדינה שלנו איבדה מנהיג דגול, שהרים את הלפיד של אחיו הנופלים והפך לסנאטור הטוב ביותר של ארה"ב", דברי אובמה.

ננסי רייגן, אישתו של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן התייחסה דווקא להבדל בדעות הפוליטיות שהיו בין בעלה הרפובליקני לסנאטור קנדי הדמוקרטי: "בשל ההבדלים הפוליטיים בינינו, אנשים הופתעו מהקשר ההדוק ששרר בין רוני למשפחת קנדי. בשנים האחרונות, טד ואנוכי מצאנו מכנה משותף בסוגיית חקר תאי הגזע. ראיתי בו בן ברית וחבר יקר ואתגעגע אליו".

הדוברת הדמוקרטית של בית הנבחרים ננסי פלוסי ספדה אף היא לקנדי: "איש לא עשה יותר למען חינוך ילדינו, דאגה למבוגרים ושוויון זכויות לכל האמריקאים מאשר הסנאטור קנדי. הוא היה פטריוט בכל רמ"ח אבריו ובעל אמונה נצחית". מושל קליפורניה הרפובליקני ארנולד שוורצנגר - בעלה מריה שרייבר, אחייניתו של קנדי – אמר: "קנדי היה ידוע בעולם כ"אריה של הסנאט", לוחם צדק חברתי ואייקון פוליטי. טדי היווה השראה למדינה באמצעות המחויבות שלו לרפורמת הבריאות, מחויבותו לצדק חברתי ולחייו כאיש ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully