וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: טד קנדי - סופה של מורשת

השריד האחרון למשפחת קנדי בפוליטיקה האמריקאית הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. טד קנדי, הסנאטור הדמוקרטי מת היום בגיל 77. צפו בתמונות

אדוארד "טד" קנדי, סנאטור מטעם מדינת מסצ'וסטס ואחיו של הנשיא לשעבר ג'ון קנדי, מת הבוקר (רביעי) בגיל 77 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. טד קנדי, אחד מהשרידים האחרונים של משפחת קנדי ה"מלכותית" ששלטה בפוליטיקה האמריקאית בעשורים האחרונים.

הסנטור אדוארד (טד) קנדי ביחד עם וויני מנדלה. רויטרס
הסנטור אדוארד (טד) קנדי ביחד עם וויני מנדלה/רויטרס

"אדוארד מ. קנדי, הבעל, האב, הסב האח והדוד שאהבנו כל כך, מת בליל שלישי בביתו שבהייאנס פורט", מסרה משפחת קנדי בהצהרה רשמית. "איבדנו את מרכז המשפחה, והאור השמח בחיינו, אולם אמונתו, האופטימיות וכוח ההתמדה שלו יישארו לנצח איתנו", נמסר.

הסנטור אדוארד (טד) קנדי ביחד עם הבישוף דזמון טוטו. רויטרס
הסנטור אדוארד (טד) קנדי ביחד עם הבישוף דזמון טוטו/רויטרס

בריאותו של קנדי הידרדרה כשנתגלה גידול ממאיר במוחו במאי 2008. הוא נאלץ לחיות תחת משטר חמור של כימותרפיה והקרנות, ואושפז מספר פעמים מאז. למרות מצבו הבריאותי המעורער, קנדי השתדל להישאר פעיל בזירה הפוליטית.

סנטור טדי קנדי מת. רויטרס
סנטור טדי קנדי מת/רויטרס

קנדי, שייצג את מדינת מסצ'וסטס 47 שנים, נבחר ב-1962 לסנאט לאחר שאחיו ג'ון פ. קנדי הפך לנשיא המדינה. הוא נהנה מקריירה משגשגת ומצליחה. לאחר ההתנקשות בחיי הנשיא קנדי ב-1963 ואחיו השני רוברט פ. קנדי ב-1968, הוא נחשב למנהיג המשפחה המשפיעה ביותר בארה"ב.

הסנטור אדוארד (טד) קנדי. רויטרס
הסנטור אדוארד (טד) קנדי/רויטרס

טד קנדי נבחר לסנאט לראשונה ב-1962 על מנת להשלים את השנים בסנאט שנותרו לאחיו, ג'ון פ. קנדי המנוח, שנבחר לנשיאות ארצות הברית ב-1960. מאז, הוא נבחר לסנאט 8 פעמים נוספות והיה חבר הסנאט השני הוותיק ביותר. קנדי היה ידוע בכישורי הנאום שלו ונאומיו המפורסמים כוללים את ההספד שנשא לאחיו רוברט (בובי) ב- 1968 וכן את הנאום שנשא בוועידה הדמוקרטית ב-1980.

הלווייתו של ג'ון קנדי. AP
הלווייתו של ג'ון קנדי/AP

קנדי קיבל את אות הכבוד מהמלכה אליזבת השניה על תרומתו ליחסי ארה"ב-בריטניה ולתהליך השלום בצפון אירלנד. בין השאר, הוא עמד בראש ועדת הסנאט לבריאות, חינוך, תעסוקה ופנסיה היה ידוע בתהנגדותו החריפה למלחמת וייטנאם והביקרת שמתח על הנשיר ריצ'רד ניקסון. הסנאטור תמך בפומבי בנשיא ברק אובמה בהתמודדותו מול הילרי קלינטון לראשות המפלגה הדמוקרטית.

חייה של משפחת קנדי רצופים באסונות וטרגדיות, דבר שכונה לעיתים "קללת קנדי". טד קנדי עצמו היה מעורב בשני אסונות בחייו. ב-19 ביוני 1964 המטוס בו טס התרסק במסצ'וסטס. בהתרסקות המטוס הטייס וכן אחד מיועציו של קנדי נהרגו. קנדי ניצל בהתרסקות אך שבר את גבו, רגלו וצלעותיו. ב-18 ביולי 1964, קנדי היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית כאשר הרכב בו נהג סטה מגשר בניו אינגלנד. האישה שהייתה עם קנדי נהרגה בתאונה זו.

טד קנדי משחק הוקי. AP
טד קנדי משחק הוקי/AP

אסונות נוספים שהתרחשו במשפחה הם מותו של האח הגדול ג'וזף בתהפוצצות מטוסו במהלך מלחמת העולם השנייה, מותה של קתלין קנדי, הבת השנייה למשפחה, בהתרסקות מטוס בצרפת ב-13 במאי 1948. שני האסונות המוכרים ביותר הם רציחתו של נשיא ארצות הברית, ג'ון פ. קנדי בידי המתנקש הארווי אוסוולד בדאלאס טקסס וכן ההתנקשות ברוברט קנדי, אשר ניצח בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בקליפורניה, בידי המתנקש סירחאן סירחאן.

לווייתו של ג'ון קנדי. AP
לווייתו של ג'ון קנדי/AP

ב-16 ביולי 1999 נהרג גם בנו של ג'ון פ. קנדי - ג'ון פ. קנדי השני בהתרסקות מטוס אותו הטיס בעצמו. בהתרסקות נהרגו גם אשתו של ג'ון השני קרוליין וגיסתו.

ב-11 באוגוסט השנה, יוניס קנדי שרייבר, אחותם של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון קנדי ושל הסנאטור טד קנדי ומייסדת אולימפיאדת הנכים, מתה בגיל 88. יוניס הייתה אמה של מריה שרייבר, אשתו של השחקן ומושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר.

טד קנדי ויוניס קנדי. AP
טד קנדי ויוניס קנדי/AP

במשך חייו נפגש טד קנדי עם אושיות פוליטיות ומנהיגים בינלאומיים רבים, בינם נלסון מנדלה ואישתו, הכומר דזמונד טוטו ונשיא המדינה שמעון פרס.

הסנטור אדוארד (טד) קנדי ביחד עם שמעון פרס. רויטרס
הסנטור אדוארד (טד) קנדי ביחד עם שמעון פרס/רויטרס

קנדי תמך במועמדותו של מושל מדינת ארקנסו ביל קלינטון לנשיאות ב-1992. עם זאת, הוא הסתדר היטב גם עם המחנה הרפובליקני בשל אופיו הסבלני.

טד קנדי וביל קלינטון. Steven Senne, AP
טד קנדי וביל קלינטון/AP, Steven Senne

בוועידה הדמוקרטית בדנבר ביוני 2008, שלושה חודשים אחרי שקם ממיטת חוליו, נשא טד קנדי נאום מלא השראה שהזכיר לרבים את נאום ההשבעה של אחיו ג'ון קנדי ב-1961. הוא קבע כי "הגיע הזמן לתקווה". "זה מה שאנחנו עושים. אנו שואפים גבוה, אנו מגיעים לירח".

הסנטור אדוארד (טד) קנדי. רויטרס
הסנטור אדוארד (טד) קנדי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully