וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקפאת ההתנחלויות תמורת סנקציות על אירן"

הגרדיאן הבריטי מדווח על הסכמה ישראלית להקפיא את ההתנחלויות בתמורה להבטחה אמריקאית להחמיר את הסנקציות נגד אירן. עוד דווח כי צרפת ורוסיה הציעו לארח ועידת שלום

ישראל קיבלה הבטחה אמריקאית לנקוט בקו נוקשה הרבה יותר כנגד תוכנית הגרעין האירנית. זאת, בתמורה להסכמה ישראלית להקפאת ההתנחלויות, כך מוסר הבוקר (רביעי) הגרדיאן הבריטי מפי מקורות אמריקאיים ישראלים ופלסטיניים.

העיתון מדווח כי ארצות הברית, בשיתוף עם צרפת ובריטניה, מתכננת לדחוף את מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על אירן שיכללו סנקציות על תעשיות הנפט והגז האירניות. עוד דווח כי רוסיה וצרפת הציעו לארצות הברית לקיים בשטחן ועידת שלום.

על פי הדיווח, אשר מוגדר כ"פריצת דרך שהשיג הנשיא אובמה במו"מ עם הישראלים", צפוי אובמה להציג את ההישג באסיפה הכללית של האו"ם בניו-יורק ב-23 בספטמבר, או בכינוס מנהיגי המדינות המתועשות (G20) בפיטסבורג ב-24-25 באותו החודש.

הבוקר, צפויים להיפגש בלונדון ראש הממשלה בנימין נתניהו והשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל. צפוי לדרוש במהלך פגישתו עם השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, ללחוץ על ערב הסעודית לעשות מחוות כלפי ישראל. במהלך הפגישה צפוי נתניהו לבקש ממיטשל שהסעודים יפתחו ערוץ דיפלומטי עם ישראל ושמטוסים ישראלים יוכלו לטוס בשמי ערב הסעודית.

נתניהו יוסיף ויאמר ככל הנראה לשליח מיטשל כי צעדי הנורמליזציה עם העולם הערבי יועילו לתהליך המדיני. נתניהו ממשיך לטעון כי ישראל עשתה צעדים לקראת הפלסטינים וכי כעת הגיע הזמן למחוות מהצד הערבי ובראשם הסעודים. כל זאת, צריך יהיה לעשות לפי גישת נתניהו לפני נתינת הסכמה לדרישת האמריקאים להקפאת הבנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully