וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האנלייזר הודה בגניבת 10 מיליון ד'

אתר האינטרנט של המגזין האמריקאי WIRED מדווח כי אהוד טננבאום, הנודע בכינויו "האנלייזר", הודה בניו יורק כי גנב 10 מיליון דולר וכי הוא צפוי למאסר של 15 שנים

אתר האינטרנט האמריקאי WIRED דיווח הלילה (רביעי) כי אהוד טננבאום שנודע בכינויו "האנלייזר", הודה בבית משפט בניו יורק במסגרת עסקת טיעון כי גנב מבנקים אמריקאים סכום של 10 מיליון דולרים. בדיווח צוין כי אמו של טננבאום, מלכה, סיפרה כי אין לה מושג אם בנה הודה באשמה המיוחסת לו. עוד דווח כי טננבאום צפוי להישלח למאסר של 15 שנים.

טננבאום, בן 29, שזכה בישראל לכינוי "האנלייזר" לאחר שלפני כעשר שנים פרץ למחשבי הפנטגון, נעצר לאחרונה במונטיראול שבקנדה בחשד שגנב 1.8 מיליון דולר קנדי מחברה קנדית.

כלי תקשורת בקנדה דיווחו כי נגד טננבאום הוגש כתב אישום הכולל עבירות הונאה. על פי הדיווח, הוא נעצר ביחד עם שלושה בני אדם נוספים, בחשד שפרצו למחשבי החברה וגנבו את הכסף באמצעות הונאת אשראי מתוחכמת.

מהמשטרה הקנדית נמסר, כי החקירה שנמשכה תשעה חודשים התבצעה בשיתוף פעולה בין השירותים החשאים של ארה"ב והמשטרה בוונקובר, מונטריאול וקוויבק. עוד נמסר, כי החקירה כללה שיטות מעקב טכנולוגיות חדשניות לצד שיטות חקירה מסורתיות, וכי מדובר ב"סכום כסף משמעותי".

ב-28 בדצמבר 2000 הורשע טננבאום בבית המשפט השלום בסעיפים של קשירת קשר לעוון, שיבוש או הפרעה למחשב וחדירה לחומר מחשב שלא כדין. זאת לאחר שנחשף חלקו בפרשת הפריצה לאתר הפנטגון ולאתרים נוספים. הוא נידון לעונש של חצי שנת מאסר בפועל, ואולם בערעור הפרקליטות על קלות העונש נידון טננבאום לשנה וחצי בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully