וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני פתיחת שנה"ל: מחסור בפסיכולוגים

דו"ח שהוכן לקראת ישיבת ועדת החינוך של הכנסת חושף ממצאים חמורים בנוגע למחסור בפסיכולוגים וביועצים במערכת החינוך. בבתיה"ס היסודיים מאוישות רק 50% מהמשרות

לקראת ישיבת ועדת החינוך של הכנסת שתתקיים מחר (רביעי), הציגה מחלקת המידע והמחקר בכנסת דו"ח שממנו עולה כי קיים מחסור חמור בפסיכולוגים וביועצים חינוכיים במערכת החינוך. בדו"ח נכתב כי במוסדות החינוך היסודי מאוישות רק 50% ממשרות היועצים החינוכיים הרצויות וכי בגני הילדים שיעור המשרות המאוישות הוא 14% בלבד.

עוד צוין בדו"ח כי "השירותים שמעניקים פסיכולוגים ויועצים חינוכיים במוסדות החינוך, נוגעים בהיבטים התפתחותיים חשובים של התלמידים ושל אינטראקציות שלהם בתוך המוסד הלימודי ובמשפחה וגם בהיבטים תפקודיים של עבודת צוותי הוראה והנהלת המערכת החינוכית. לפיכך, המחסור בפסיכולוגים וביועצים חינוכיים במערכת החינוך, עלול לגרום לפגיעה ברווחה הנפשית של כל המעורבים במערכת זו, הן ברמת הפרט והן ברמת הארגון כולו".

בדו"ח נכתב גם כי "בשל חוסר משמעותי בהקצאת תקנים לפסיכולוגים חינוכיים, ברוב מסגרות החינוך מתחת לגיל חובה ומעל לגיל חטיבת הביניים, אין שירותים פסיכולוגיים. נוסף על כך יש מסגרות חינוך לגילאי חובה עד חטיבת הביניים שגם הן אינן מקבלות שירותים אלה. משרד החינוך מתריע על מחסור מסתמן ביועצים חינוכיים. כיום נצפית תופעה שסטודנטים המסיימים תואר שני בייעוץ אינם מעוניינים להשתלב בעבודה במערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully