וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח במרכז הגאה: כל האגדות האורבניות

צו איסור הפרסום על הרצח במועדון ההומו-לסבי גרם לגל שמועות: האם הרוצח ניסה להיכנס למועדון נוסף? האם היה הרוג שלישי? וכיצד הצליח הרוצח להימלט? אגדה אורבנית נוסח ת"א

פרשת הרצח במועדון הנוער הגאה בתל אביב בתחילת החודש, העלתה סימני שאלה רבים. העובדה שעדיין לא יודעים מי עמד מאחורי הרצח, האם בכלל ישנו חשוד בפרשה, הדיווחים הראשוניים על מספר הרוגים והצל הכבד של צו איסור הפרסום, גורמים לחרושת שמועות בפורומים באינטרנט. חרושת שמועות שרק הולכת ומתעצמת.

פיגוע ירי בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
פיגוע ירי בתל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

העובדות

הפרטים הידועים: באחד באוגוסט נכנס אדם, ככל הנראה לבוש שחורים, לבית האגודה ההומו לסבית ברחוב נחמני בתל אביב ופתח באש לעבר הנוכחים. מהירי נהרגו שניים - ניר כץ וליז טרובישי, אחד עשר בני אדם נפצעו בדרגות שונות, חלקם באורח קשה. פרט נוסף ידוע הוא שהרוצח הצליח להימלט מהמקום, מכאן מתחיל נתיב הבריחה של הרוצח וחרושת השמועות קורמת עור וגידים לכדי אגדה אורבנית נוספת תוצרת העיר תל אביב.

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית/רויטרס

כמה נהרגו באמת?

השאלה הראשונה שעלתה היא מספר ההרוגים: בדיווחים הראשונים דווח על שני הרוגים, דיווחים שאכן אומתו לאחר מכן - ניר כץ וליז טרובישי נהרגו באירוע הירי. אולם היו דיווחים נוספים על הרוג שלישי באתרי החדשות באינטרנט. בפייסבוק אף גדלו הדיווחים בין חברים רבים בקהילה לפיהם ישנו גם הרוג רביעי באירוע.

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית/רויטרס

איך הוא ברח?

סימן שאלה נוסף הוא כיצד הרוצח הצליח להימלט ממקום הומה אדם בלב תל אביב? נתיב הבריחה של הרוצח ולאן היו מועדות פניו הן שמועה נוספת שנפוצה לכל עבר. מחלק מהדיווחים עלה כי הוא ברח לרחוב אחד העם. עדי ראייה אחרים נשבעו כי הוא ברח לכיוון שדרות רוטשילד, והשמועה החמה ביותר בנושא הינה שהרוצח לא הסתפק במועדון הגאה ברחוב נחמני אלא ניסה להיכנס למועדון 'אוויטה' הסמוך, ונהדף על ידי שומר שהיה במקום.

פיגוע ירי, תל אביב, הקהילה ההומו לסבית רצח במרכז הגאה רצח בר נוער. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
פיגוע ירי, תל אביב, הקהילה ההומו לסבית רצח במרכז הגאה רצח בר נוער/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

היורה בילה לפני הרצח?

שמו של מועדון האוויטה נקשר לשמועה נוספת לפיה אדם בעל חזות חרדית, שהגיע בסמוך למועדון נצפה כשהוא רושם פרטים במחברת שהחזיק. השמועה גדלה עד לכדי מעצרו של החשוד החרדי. בדיווח המשטרתי השמועה התאיידה לה, לטענת השוטרים המקרה לא היה ולא נברא.

פיגוע ירי בתל אביב בבית הקהילה ההומו לסבית. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
פיגוע ירי בתל אביב בבית הקהילה ההומו לסבית/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אזרח זועם או מתנקש מיומן?

סימן השאלה האחרון מתגמד אל מול השאלה הגדולה כיצד מצליח גבר לבוש שחורים להימלט ברחובות תל אביב בליל שבת עם רובה M16, ומהשאלה הזו נגזרת שמועה נוספת - האם באמת החזיק הרוצח בנשק מסוג M16. בדיווחים הראשוניים טענו חלק מעדי הראייה כי ראו אקדח, אחרים מסרו שמדובר ברובה עוזי. התרמילים נשארו במקום, ומן הסתם ידוע באיזה נשק מדובר. כל עוד צו איסור הפרסום בפרשה עומד בתוקפו, סביר להניח כי השמועות רק ילכו ויתרבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully