וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בבריטניה על שחרור המחבל: "בראון פחדן"

חברי הפרלמנט הבריטי מתחו ביקורת חריפה על סירובו של גורדון בראון להגיב על החלטת ממשלת סקוטלנד לשחרר את המחבל הלובי, האחראי על אסון לוקרבי

"גורדון בראון פחדן", כך האשימו בימים האחרונים חברי פרלמנט מכל קצוות הקשת הפוליטית את ראש הממשלה הבריטי על רקע שחרור המחבל הלובי האחראי לאסון לוקרבי. כך זועקות כותרות העיתונים הבריטים מאז סוף השבוע. חברי הפרלמנט דורשים מבראון להתמודד עם האחריות המוטלת עליו ולהפסיק לשמור על שתיקה.

לדברי אותם מבקרים, סירובו של בראון להתייחס לכך שממשלת סקוטלנד שיחררה בשבוע שעבר את עבדלבסטר עלי אל-מגרחי, פוגעת ביחסים בין בריטניה לארה"ב. אל-מגרחי, האזרח הלובי שהורשע בפיצוץ בלוקרבי, שוחרר מהכלא מטעמי חמלה. אל-מגרחי, הסובל מסרטן הערמונית בשלב חשוך מרפא, ריצה מאסר עולם בכלא בסקוטלנד בגין רצח 270 בני אדם בפיצוץ טיסת "פאן אם" 103 ב-1998.

בפיצוץ, שאירע ב-21 בדצמבר 1988, נספו כל 259 הנוסעים ואנשי הצוות של המטוס ו-11 מתושבי העיר שהיו על הקרקע ונפגעו מהפסולת שנפלה ארצה. ממשלת לוב נטלה אחריות לפיגוע ב-2003, במסגרת חימום יחסיה עם ארצות הברית, לאחר שהכחישה כל מעורבות בפיגוע במשך שנים.

המחבל התקבל בארץ מולדתו לוב בתשואות וחגיגות. שליט לוב מועמר קאדפי הודיע בשבת כי שחרור המחבל מאסון לוקרבי יוביל לחיזוק קשרי המדינה עם בריטניה. עם זאת, שיחרורו של המחבל גררה גינוי עולמי ובארה"ב נשמעה הקריאה להטיל חרם על כל המוצרים המיובאים מסקוטלנד, כולל הוויסקי המפורסם.

בתוך כל הסערה, בראון מעדיף לשמור על שתיקה. ליאם פוקס, שר ההגנה בממשלת הצללים, אמר: "גורדון הבראון מביע דעתו על מות מייקל ג'קסון, על התוכנית "האח הגדול" ועל נבחרת הקריקט של אנגליה. אך הוא שומר על שתיקה רועמת בקשר לשחרור רוצח המונים – החלטה שתשפיע על תדמיתה של בריטניה ועל יחסיה עם ארה"ב, השותפה החשובה ביותר שלנו. זוהי מדיניות לא מובנת ופחדנית. אין סליחה על שתיקתו". חשוב לציין כי הנשיא אובמה הביע את זעמו על ההחלטה גם כן. לביקורת הצטרפו פוליטיקאים רבים בבריטניה, בהם גם מנהיג המפלגה הליברל- דמוקרטית ניק קלוג.

קני מק'אסקיל, שר המשפטים הסקוטי אמר כי אינו מתחרט על ההחלטה לשחרר את המחבל בחזרה ללוב, אך הודה כי ממשלת לוב הפרה את הבטחתה כי המחבל לא יקבל קבלת פנים של גיבור. דוברו של בראון סירב להתייחס לביקורת המופנית נגד ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully