וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרונאוטים החדשים בחלל: עכברי מעבדה

כחלק מניסיון להבין מדוע אסטרונאוטים שוברים עצמות בחלל, יוטסו מחר שמונה עכברי מעבדה למעבורת החלל הבינלאומית. הם יגורו בכלוב חללי מיוחד

מעבורת החלל "דיסקברי" צפויה להמריא מחר לחלל ולספק למעבורת החלל הבינלאומית עכברים וציוד מעבדה לביצוע ניסויים בחלל, כך הודיעו הערב (ראשון) בכירים בארצות הברית. נכון לעכשיו, ההמראה צפויה להתבצע בשעה 1:36, שעון החוף המזרחי, במרכז קנדי לחלל בפלורידה. משימת המעבורת צפוייה להימשך 13 ימים, במהלכה תספק ציוד לסיום הניסוי הבינלאומי שעלותו נאמדת ב-100 מיליארד דולרים.

אל תחנת החלל יישלחו שמונה עכברים, מתוכם ארבעה שהונדסו גנטית כבעלי כמות כפולה של הגן לבניית העצמות, כדי לבדוק מדוע אסטרונאוטים סובלים משברים בחלל. השפעת החלל דומה לזו של מחלת האוסטופורוזיס, בה חולים מיליוני בני אדם בכדור הארץ. מדענים עדיין לא בטוחים בגורמים לתופעה המשונה בחלל.

ג'ולי רובינסון, המדענית הבחירה מטעם נאס"א בתחנת החלל, אמרה כי קיימת אינטראקציה מורכבת בין ההורמונים שמווסתים את פעילות התאים. לדבריה, יחסי הגומלין מסובכים כל כך, שהרופאים כלל לא מבינים מדוע חלק מהתרופות פועלות.

עכברי המעבדה ימוקמו בתוך כלוב שפותח על ידי חברה איטלקית לציוד חלל. על אף שנאס"א הטיסה בעבר מכרסמים לחלל, הם מעולם לא נשארו לתקופה ארוכה כל כך. על פי התוכנית, העכברים אמורה לשוב לכדור הארץ רק בחודש נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully