וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד יציג היום תוכנית לבניית פלסטין

ראש הממשלה הפלסטיני יציג תוכנית מפורטת, המתארת את המדינה העתידית ומוסדותיה. בין היתר מוצע במסמך: שדה תעופה בינלאומי בעמק הירדן ומסילות רכבת לכל מדינות ערב

ראש הממשלה הפלסטינית, סלאם פיאד, יציג היום (שלישי) את תוכניתו לעיצוב ובניית המדינה הפלסטינית. אמנם לא מדובר בתוכנית עבודה מפורטת, אך מדובר בחזון שלטענת פיאד יכול להתגשם במלואו בתוך שנתיים. על אף שהתוכנית אינה מפורטת, היא מרחיבה את התחום הצר בו התמקדה הראשות ב-15 השנים האחרונות – משא ומתן עם ישראל.

במקום לדון בעצם הקמת המדינה, מתכוון פיאד לקדם את מוסדותיה. לדבריו, אין הפלסטינים צריכים לחכות להסכם שלום כולל עם ישראל, אלא להתחיל ולבנות את המדינה עצמה. נכון להיום, הרשות הפלסטינית ממומנת כמעט במלואה מכספים זרים. "חובתנו הלאומית", נכתב, "להתחיל לעשות כל שביכולתנו להוציא את הכלכלה הפלסטינית ממחזור התלותיות".

בתוכנית נכתב כי "אנו קוראים לעמנו לעבוד יחד, כאשר המטרה המשותפת תהיה מדינת פלסטין – דמוקרטית, חופשית ויציבה". עוד כותב פיאד, כי על העולם "לשמוע באופן ברור כי הפלגים הפלסטינים מאוחדים, וכי המכשול היחיד לעבר יציבות, שגשוג והתקדמות הפלסטינים ועצמאותם - הוא הכיבוש הישראלי".

בין היתר, מציעה התוכנית שדה תעופה בינלאומי בעמק הירדן, קישור הגדה המערבית עם המדינות השכנות במסילות רכבת, ודרכים שונות לעידוד משקיעים זרים במדינה החדשה.

עוד נכתב במסמך כי ממשלת פיאד תתמקד בשיפור פעילות מנגנוני הביטחון הפלסטינים, כחלק ממחויבותה לפרק את המליציות החמושות כפי שנכתב במפת הדרכים. המסמך דן גם במקורות אנרגיה ומים, ושיפור תנאי החיים והחקלאות בגדה המערבית. "הממשלה תעודד את ההשקעה בפלסטין באמצעות הטבות מסים משמעותיות לכל מי שירצה להשקיע בה", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully