וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבדיה: ליברמן תוקף גם את נורבגיה

לדברי שר החוץ, הממשלה הנורבגית החליטה להעניק פרס לסופר אנטישמי. על השבדים: "אסור שנסכים למוסר הכפול באירופה. אנו מתכוונים להגן על עצמנו ועל הכבוד הלאומי שלנו"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

מדינת ישראל נגד סקנדינביה: אחרי שתקף את שבדיה, שר החוץ אביגדור ליברמן כיוון הערב (ראשון) לעבר יעד חדש - נורבגיה. בהרצאה במרכז האוניברסיטאי אריאל אמר ליברמן: "נדהמתי לראות שממשלת נורבגיה החליטה לחגוג 150 שנה לסופר הנסן (כוונתו של ליברמן היתה לסופר קנוט האמסון) שהעריץ נאצים. הוא העביר את הפרס שזכה בו ב-1943 ליוסף גבלס ואף כתב הספד להיטלר, לפיו הוא נלחם למען האנושות". הסופר הנורבגי האמסון היה חתן פרס נובל לספרות לשנת 1920, ששיתף פעולה עם הנאצים בעת מלחמת העולם השנייה.

עוד אמר שר החוץ, כי "בוועידת דרבן 2, במהלך אותו נאום של אחמדינג'ד, נורבגיה היתה בין המדינות היחידות שלא עזבו את האולם, והיום מתברר שזה לא במקרה. אני שואל כמה אפשר להרחיק לכת?".

באשר לסירובו של משרד החוץ השבדי לגנות את הכתבה שהאשימה את צה"ל בסחר באיברי פלסטינים, אמר ליברמן: "אסור שנסכים למוסר הכפול באירופה. אנו מתכוונים להגן על עצמנו ועל הכבוד הלאומי שלנו. לא נעבור לסדר היום על מוסר כפול".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לפרשה. בישיבת הממשלה השבועית אמר נתניהו: "אנו דורשים ומצפים משבדיה גינוי רשמי ולא התנצלות על הדברים". הוא הוסיף כי "בתקופת ממשלת אולמרט שודרה תוכנית סאטירית נגד הנוצרים, ואולמרט גינה את הדבר -מעשה לא פגע בחופש הביטוי". "תמיד ידענו להתייחס לדברים שיש בהם התרת דם ועלילת דם", אמר ראש הממשלה", "ואנו מצפים שגם ממשלת שבדיה תנהג כך".

ראש ממשלת שבדיה פרדריק ריינפלדט אמר בסוף השבוע כי חופש הביטוי הוא ערך מקודש ולכן לא יגנה את הכתבה. גם שר החוץ של שבדיה קרל בילדט דחה אמש את דרישת ישראל לגנות את הפרסומים ואמר כי "חופש הביטוי הוא חלק מאבני היסוד של הדמוקרטיה". ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לדרוש מחר בישיבת הממשלה משבדיה לגנות את הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully