וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לקבל דוקטורט בגרמניה בלי ללמוד?

לפי דיווחים בעיתונות המקומית, סטודנטים שילמו אלפי יורו כדי לקבל במרמה תואר דוקטור. כמאה פרופסורים נחקרים בחשד לנטילת שוחד

התביעה בגרמניה חוקרת בימים אלה כמאה פרופסורים ברחבי המדינה בחשד כי קיבלו שוחד כדי לסייע לסטודנטים לקבל את תואר הדוקטורט שלהם. כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית. לדברי גינטר פלד, דובר התובע של קלן, החקירה מתמקדת ב"מכון לייעוץ מדעי", הסמוך לעיר קלן, שככל הנראה שימש כמתווך בין הסטודנטים לפרופסורים.

לפי דיווחים בשני עיתונים גרמנים, הסטודנטים שילמו בין 4,000 יורו ל-20,000 יורו לחברה המתווכת, שהבטיחה להם כי תסייע להם בקבלת הדוקטורט הודות לקשריה הנרחבים עם אוניברסיטאות ברחבי גרמניה.

העיתון "נויה וסטפליה" דיווח כי מאות סטודנטים היו מעורבים בפרשה. לפי הדיווח, הפרופסורים המדוברים קיבלו תשלום של 2,000-5,000 יורו כשהסטודנטים זכו בתואר הנכסף. לא ברור האם הסטודנטים ידעו על השוחד.

הפרופסורים נחקרים עתה בגין הונאה. "הפיקוח על תזות לדוקטורט הוא שירות ציבורי. לאיש אסור לקחת כסף על כך", אמר פלד. ככל הנראה, מדובר בפרופסורים שלא מן המניין. כתב העת "פוקוס" דיווח כי החקירה בודקת אוניברסיטאות בפרנקפורט, לייפציג, רוסטוק, המבורג, הנובר, קלן, ברלין ועוד.

גם בישראל נחשפה בעבר פרשה דומה. ב-2005 הורשע אברהם אבן-חן, ממקימי שלוחות הלימודים של מכללת ברלינגטון בישראל ואוניברסיטת לטביה, כי בין השאר, קשר עם אחרים לקבל במרמה תעודות פיקטיביות של תואר ראשון בפסיכולוגיה עבור 22 עובדי הוראה, שכלל לא למדו בשלוחת ברלינגטון, ולמרות זאת קיבלו את תעודות התואר הראשון בתמורה ל-5,000 דולר. בפרשה היה מעורב גם חבר הכנסת דאז יאיר פרץ מש"ס, שקיבל את התואר שלו במרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully