וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "מאמרו של גורדון מעורר שאט נפש"

שר החינוך גינה בחריפות את המאמר שפרסם ד"ר ניב גורדון בלוס אנג'לס טיימס, בו קרא להטלת חרם בינ"ל על ישראל בשל היותה "מדינת אפרטהייד"

שר החינוך, גדעון סער, הגיב היום (ראשון) למאמר שפרסם ד"ר ניב גורדון בעיתון לוס אנג'לס טיימס, בו קרא להטלת חרם בינלאומי על מדינת ישראל בשל היותה מדינת "אפרטהייד". "מאמרו של פרופסור גורדון מעורר שאט נפש וראוי להוקעה", אמר סער. "הגישה הברורה שביטאה נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בפומבי לגבי המאמר ותוכנו היא גישה ראויה".

שר החינוך שוחח הבוקר עם נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנושא ונשיאת האוניברסיטה עדכנה את השר כי בכוונת האוניברסיטה לבחון את האמצעים בהם ניתן לנקוט כנגד פרופסור גורדון.

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון גינתה הבוקר את דבריו של ד"ר ניב גורדון. "אנחנו מזועזעים מדבריו הבלתי אחראים של ד"ר ניב גורדון, הראויים מוסרית לכל גינוי", אמרה הנשיאה, פרופסור רבקה כרמי.

לדבריה, "אנחנו מתנערים בתוקף מהשקפותיו ההרסנית של גורדון, המשתמש באופן ציני בחופש הביטוי הקיים בישראל ובאוניברסיטת בן גוריון". היא הוסיפה כי "אוניברסיטת בן גוריון היא מוסד ציוני, המגשים את חזונו של דוד בן גוריון על בסיס יום יומי, מקדם את פיתוח הנגב ומדינת ישראל. התבטאות מהסוג הזה, של מתיחת ביקורת בוטה ומסיטה על מדינת ישראל, פוגעות בעבודה המצוינת המתבצעת באוניברסיטת בן גוריון ובכל האוניברסיטאות בישראל. אנשי אקדמיה, שחשים כך כלפי מדינתם, מוזמנים לחפש אכסניה מקצועית ואישית אחרת במקום אחר", אמרה כרמי.

במאמר שפורסם בעיתון הלוס אנג'לס טיימס ב-20.8 (חמישי) קרא ד"ר ניב גורדון להחרים את ישראל מבחינה כלכלית, תרבותית ופוליטית על רקע היותה מדינת "אפרטהייד". במאמר כתב גורדון כי הטלת חרם בינלאומי על ישראל היא "הדרך היחידה להציל אותה". גורדון כתב עוד כי "הדרך המדויקת ביותר לתאר את ישראל היום היא שזו מדינת אפרטהייד". לדבריו הדרך היחידה לבלום את מגמת האפרטהייד בישראל היא באמצעות לחץ בינלאומי כבד. "המילים והגינויים של ממשל אובמה והאיחוד האירופי לא הניבו תוצאות, אפילו לא הקפאת ההתנחלויות, לא כל שכן החלטה לנסיגה מהשטחים הכבושים" כתב. "שום דבר אחר לא עבד. לחץ בינלאומי מסיבי על ישראל זו הדרך היחידה להבטיח שהדור הבא של ישראלים ופלסטינים ושני בני בכלל זה, לא יגדלו במשטר אפרטהייד".

בתגובה למאמר שפרסם ד"ר גורדון קראו חברי תנועת האיחוד הלאומי לאוניברסיטת בן גוריון להשעות את המרצה: "מול דבריו האנטישמיים של ניב גורדון בגנות מדינת ישראל, גינוי בלבד אינו מספיק", כתבו אנשי האיחוד הלאומי. אין זה מכבוד האוניברסיטה שאמירות הקוראות לבידוד ממש של העם היהודי, יקבלו במה בעצם המשכת העסקתו של גורדון כמרצה באוניברסיטה. גם לחופש הביטוי האקדמאי, ככל שיהא - יש גבול, וגבול זה הופר בעבר ומופר יום – יום ע"י ד"ר גורדון", נכתב במכתב התנועה לאוניברסיטת בן גוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully