וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: שר ההגנה - מתכנן הפיגוע בארגנטינה

אחמד והידי, המבוקש על ידי האינטרפול בשל מעורבות בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה בשנת 1994, הינו מועמדו של נשיא אירן אחמדיניג'ד לתפקיד שר ההגנה במדינה

בכיר אירני שמבוקש על ידי האינטרפול בשל מעורבות בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה בשנת 1994 הוא מועמדו של נשיא אירן אחמדיניג'ד לתפקיד שר ההגנה במדינה. אחמד והידי, נכון להיום סגן שר ההגנה, הואשם על ידי ארגנטינה בכך שנטל תפקיד בתכנון הפיגוע מחוץ למרכז בבואנוס איירס, במה שמוגדר כ"התקפה הנוראה ביותר על מוסדות יהודיים מאז מלחמת העולם השנייה". בהתקפה נהרגו 85 בני אדם ונפצעו יותר מ-150. גם מוחסן רזאי, המועמד השמרני שהתמודד בבחירות נגד אחמדיניג'ד מבוקש על בחלקו בפיגועים.

ראשי הקהילה היהודית בארגנטינה הביעו גינוי נחרץ למינוי הצפוי. "ההחלטה של נשיא אירן, שמכחיש באופן סיסמטי את השואה וקורא להשמדת ישראל, מהווה פגיעה בלתי ניתנת למדידה בקורבנות הפיגוע ובמשפחותיהם, בקהילה היהודית בארגנטינה ובארגנטינה בכלל", נאמר בהודעה שפורסמה על ידיהם.

והידי הצטרף לרשימת המבוקשים של האינטרפול בנובמבר 2007, משום שעמד בראשו של כוח אל-קודס, כוח העילית של משמרות המהפכה האירניים והאחראי לכל המבצעים החשאיים מחוץ לגבולות אירן. על פי האישום, והידי היה אחראי מתוקף תפקידו על איסוף חלק מהמודיעין בארגנטינה והיה חלק מתהליך קבלת ההחלטות לבצע את הפיגוע.

לאחר חקירת הפיגוע בארגנטינה, בעקבות פנייה של התובע הכללי במדינה, הוציא האינטרפול צווי הסגרה בינלאומיים נגד חמישה בכירים אירנים ובכיר בחיזבאללה בשל מעורבותם בפיגוע. המבוקשים היו: עלי פלחיאן - שר המודיעין והביטחון, מחסן רזאא'י - מפקד "משמרות המהפכה". אחמד וחידי - מפקד "כוח אלקדס", אחמד ריזא אסע'רי - מזכיר שלישי בשגרירות האירנית בבואנוס איירס, מחסן רבאני - נספח התרבות האירני בארגנטינה ועימאד מורנייה - ראש אגף המבצעים של חיזבאללה שחוסל. כנגד שני בכירים מבוקשים נוספים, שהוכרזו כמבוקשים על ידי הממשלה הארגנטינאית: אכבר האשמי רפסנג'אני, נשיא אירן לשעבר, ועלי אכבר ויליאתי, שר החוץ, לא הוצאו צווי הסגרה בינלאומיים על ידי האינטרפול בשל שיקולים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully