וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ השבדי מסרב לגנות הכתבה על צה"ל

שר החוץ השבדי קרל בילדט עומד בסרובו לגנות את הפרסומים לפיהם צה"ל סחר באברי פלסטינים. "המדינה שלנו לא עובדת ככה"

שר החוץ של שבדיה קרל בילדט דחה היום (שישי) את דרישת ישראל לגנות את הפרסומים הפרסום בעיתון השבדי "אפטונבלדט", לפיהן צה"ל הורג פלסטינים כדי לסחור באבריהם. "חופש הביטוי הוא חלק מאבני היסוד של הדמוקרטיה", כתב בילדט בבלוג שהוא מפרסם.

"יש כאלה בישראל הקוראים לנו לנקוט עמדה רשמית כזאת או אחרת כדי להרחיק את עצמנו מהכתבה הזאת, או אפילו להתערב כדי למנוע את המשך פרסומה", כתב בילדט. "אבל המדינה שלנו לא עובדת כך- ובצדק".

שר החוץ אביגדור ליברמן מתח שלשום ביקורת חריפה על משרד החוץ השבדי בעקבות סירובו לגנות את הכתבה. לדבריו, "חבל שלאחר ששגרירת שבדיה בישראל, אליזבת בורסיאין בוניאר, עשתה את הדבר הנכון וגינתה את הכתבה ובכך הבהירה כי העיתון הזה אינו מייצג בשום צורה ואופן את שבדיה, בחר משרד החוץ השבדי להתנער מהשגרירה במקום לחזק אותה".

הכתבה גררה תגובות חריפות בשבדיה ובישראל. עיתון שבדי אחר פרסם מאמר דעה בו גינה את "אפטונבלדט" על הפירסום והגדיר אותו כאנטישמי. יוסי לוי, מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי "במשרד מביעים שאט נפש אמיתית נוכח הפקרות במערכת העיתון השבדי הזה. פרסום הכתבה עבר את הקו הדק בין חופש העיתונות להשתלחות מחוסרת רסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully