וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אפגניסטן הכריז על נצחונו בבחירות

ארגון הטליבן ביצע במהלך יום הבחירות באפגניסטן לא פחות מ-135 תקיפות בהם נהרגו 23 בני אדם. ממטהו של הנשיא נמסר כי "קרזאי ניצח בבחירות ולא יהיה צורך בסיבוב נוסף"

"נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי זכה בבחירות במדינה", כך פרסם הבוקר (שישי) מטה הבחירות של הנשיא המכהן. "התוצאות הראשוניות מצביעות על כך שהנשיא השיג את הרוב הדרוש", נמסר בהודעה, בה נכתב בנוסף כי "לא יהיה צורך בסיבוב שני בבחירות במדינה". מנגד דוברו של עבדוללה עבדוללה, המתמודד מול חמיד קרזאי, טוען כי הדיווחים לפיהם קרזאי ניצח בבחירות אינם נכונים. "ייתכן וגם אנו לא נזדקק לסיבוב נוסף בבחירות וכי עבדוללה ניצח" אמר הדובר.

מיליוני אפגנים הלכו להצביע אתמול בבחירות לנשיאות המדינה. זאת למרות איומי הטליבן לתקוף את הקלפיות ותקיפות של הארגון במספר מוקדים. הבוקר דיווחה ועדת הבחירות המרכזית כי שיעור ההצבעה בקרב בעלי זכות הבחירה במדינה עמד על 40 עד 50 אחוזים. על רקע התקפות הטליבן ואיומיו, אמר בכיר בוועדה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "זוהי תוצאה משביעת רצון".

נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, סיכם את יום הבחירות ואמר כי הן עברו בהצלחה. תוצאות הבחירות הסופיות צפויות להגיע בימים הקרובים, סקרים שנערכו לפני קיומן חזו כי הנשיא הנוכחי, קרזאי ינצח והבוקר הכריז מטהו כי הוא ניצח בבחירות ולא יהיה צורך בסיבוב נוסף.

הממשלה באפגניסטן דיווחה כי במהלך יום הבחירות אירעו 135 תקיפות של ארגון הטליבן וכי תשעה אזרחים ו-14 אנשים של כוחות הביטחון נהרגו. ארגון הטליבן פרסם בתחילת השבוע איום ראשון לקראת הבחירות לנשיאות. מהארגון נמסר כי תחנות הקלפי יותקפו "כאזהרה לציבור הבוחרים לא להשתתף בבחירות כדי לא להפוך לקורבנות הטליבן. אנו משתמשים בטקטיקות חדשות ואם מישהו ייפגע תוך כדי, זו אחריותו מכיוון שהזהרנו מראש", נכתב באחד העלונים. הטליבן איים לשסף את גרונם ולקטוע את אצבעותיהם של מי שיעז לבחור.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הגיב אתמול על הבחירות באפגיסטן ואמר כי על ארצות הברית "להתמקד בסיום משימתה במדינה. נראה שהיו בחירות מוצלחות באפגניסטן וזאת למרות ניסיונות הטליבן להפריע לבחירות", אמר אובמה. "עלינו להתמקד בסיום המשימה באפגניסטן אך זה ייקח זמן".

מועצת הביטחון של האו"ם ברכה את העם האפגני על השתתפותו בבחירות אתמול וגינתה את הטליבן ואת אל קאעדה על פעולות הטרור והאלימות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully