וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: משלחת רמת דרג תבקר בדרום

פיונגיאנג נוקטת בצעד נוסף לקראת הפשרת יחסיה עם העולם. משלחת רמת דרג מטעמה תבקר בדרום קוריאה לאחר הפסקה של שנתיים, ותשתתף בהלווית נשיא דרום קוריאה לשעבר

צפון קוריאה תשלח משלחת רמת דרג מטעמה להלווייתו של מנהיג דרום קוריאה לשעבר, קים דה ז'אנג, שהלך לעולמו השבוע. מדובר בצעד נוסף שנוקטת המדינה המסוגרת לקראת הפגת מתחים עם העולם החיצון. דה ז'אנג, שמת השבוע בגיל 85, זכה בפרס נובל לשלום לאחר שהיה מנהיג הדרום הראשון שנפגש עם מנהיג צפון קוריאה בשנת 2000.

סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה מסרה היום (חמישי) כי קים ז'ונג איל, מנהיגה הדיקטטורי של המדינה, אישר את מסע המשלחת. המשלחת תבקר בדרום קוריאה ב-21 - 22 באוגוסט, ובראשה יעמוד קים קי נאם, בכיר במפלגה השולטת, המקורב לאיל.

זהו יהיה הביקור רם הדרג הראשון של משלחת מצפון חצי האי בדרומו, לאחר הפסקה של כשנתיים. מוקדם יותר השבוע, שלח קים ז'ונג איל את תנחומיו למשפחתו של דה ז'אנג, בהם הביע איל הערכה רבה למאמצו של דה ז'אנג להביא לאיחוד בין הקוריאות, המחולקות לשתי מדינות מאז תום מלחמת העולם השנייה.

בד בבד, המשיכה התקשורת בצפון קוריאה לתקוף את ממשלת דרום קוריאה ואת נשיאה, לי מיונג באק. ההתקפה על הנשיא באה על רקע כך שמאז שנכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי, עצר את הסיוע שהועבר לצפון קוריאה הענייה וקרא לפירוקה מנשק גרעיני.

ההחלטה על שליחת המשלחת היא האחרונה בשורה של צעדים בוני אמון בין המדינות. זאת לאחר תקופה של הסלמה צבאית בה ערכה צפון קוריאה במאי האחרון ניסוי גרעיני, דבר שהעמיק את בידודה בזירה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully