וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "טענות העיתון השבדי עלילת שווא"

שר הביטחון העביר מסר לשר החוץ השבדי ואמר כי הוא מצפה שממשלת שבדיה תתנער מהפרסום בעיתון "אפטונבלדט", לפיו צה"ל הורג פלסטינים וסוחר באיבריהם

שר הביטחון, אהוד ברק, העביר היום (חמישי) מסר לשר החוץ השבדי ואמר כי הוא "מצפה שממשלת שבדיה תתנער מהפרסום השקרי והשערורייתי בעיתון השבדי, המאשים את חיילי צה"ל בנטילת איברים מפלסטינים". שר הביטחון ביקש להדגיש, כי "טענות העיתון אינן בגדר ביקורת לגיטימית, אלא עלילת שווא מתועבת, שאין לה מקום גם לא בסביבה דמוקרטית של חופש ביטוי וחופש דעה". שר הביטחון, כך נמסר בהודעה, רואה בצה"ל כצבא המוסרי ביותר ולא מוכן לקבל עלילות המכפישות את שמו ואת חייליו לשווא. ברק הנחה את היועץ המשפטי למערכת הביטחון לבדוק אפשרות לתביעת דיבה נגד כותב המאמר.

מסר זה של שר הביטחון מגיע בעקבות הודעתו של משרד החוץ השבדי כי הוא מתנער מהמגינוי שפרסמה אתמול שגרירות שבדיה בישראל, בתגובה לכתבה בעיתון במדינה שטענה כי חיילי צה"ל הורגים פלסטינים על מנת לסחור באיבריהם. משרד החוץ בשבדיה פרסם הודעה לפיה דברי שגרירת שבדיה בישראל משקפים את דעת הקהל בישראל. דבר ממנו משתמע כי דברים אלה לא מחייבים את משרד החוץ השבדי.

משרד החוץ הביע תמיהה על ההודעה: "אנחנו מביעים תמיהה רבה על כך שמשרד החוץ השבדי לא מוצא לנכון לגנות באופן נמרץ ובוטה את הכתבה האנטישמית שזעזעה אותנו כפי שזעזעה גם שבדים רבים", אמר יוסי לוי, דובר משרד החוץ. "כפי שיש בעיתון זכות לחופש ביטוי הרי שיש למשרד החוץ השבדי זכות לבטא את דעתו בבירור ובנחישות נגד שימוש במניפולציות אנטישמיות כדי להכפיש את ישראל. אנחנו משבחים את תגובתה המהירה של שגרירות שבדיה בתל אביב שככל הנראה מבינה טוב יותר את התחושות הכנות בישראל. יש גם ידידים רבים בשבדיה לרבות במשרד החוץ ובפרלמנט ואנחנו משוכנעים שהם ימצאו את הדרך לבטא את שאט הנפש שלהם כלפי הכתבה. אנטישמיות בנוסח ימי הביניים אינה הדרך למתוח ביקורת על ישראל", אמר לוי.

השגרירה השבדית גינתה את הפרסום

הכתבה פורסמה בעיתון השבדי "אפטונבלדט" והועלו בה טענות שצה"ל הורג פלסטינים ומוציא את איבריהם לצרכי מסחר. העיתון הביא את עדויותיהם של פלסטינים הטוענים כי צעירים שנעצרו על ידי צה"ל הוחזרו מתים כאשר חלק מאיבריהם הפנימיים חסרים.

בכתבה, שקשרה בין טענות אלה לבין חשיפת פרשת הסחר באיברים בניו ג'רזי בה היו מעורבים גם רבנים, נטען שמקרים אלה מתרחשים כבר מאז 1992. כותב הכתבה טען כי צעיר פלסטיני בשם בילאל נורה בחזהו לאחר שיידה אבנים על חיילי צה"ל וגופתו הוחזרה מספר ימים מאוחר יותר כאשר ניכר בבירור שהוצאו ממנה איברים.

שגרירות שבדיה בישראל התייחסה אתמול לכתבה ואמרה בתגובה כי "הכתבה היא מזעזעת עבורנו כשבדים, כפי שהיא מזעזעת עבור אזרחים ישראלים. אנו שותפים להסתייגות וחוסר שביעות הרצון שאותן הביעו הרשויות בישראל בנוגע לתכני הכתבה וכן לביקורת שהובעה בתקשורת הישראלית ועל ידי הציבור הישראלי". בהודעת השגרירות השבדית נאמר עוד, כי השגרירות "אינה יכולה אלא לומר בבירור כי היא מסתייגת מהדברים בכל תוקף. כמו בישראל, חופש העיתונות קיים גם בשבדיה. יחד עם זאת, חופש עיתונות וחופש ביטוי נושאים עמם גם אחריות, וזו נמצאת על כתפיהם של עורכי העיתון ושל הכתב בכל עיתון שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully