וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקיצוץ בכבאות - חוסר אחריות של הממשלה"

כך אמר רס"ר חיים שלו משירותי הכבאות בגבעתיים בהפגנה של כבאים בצומת עלית ברמת גן. אתמול פתח ארגון הכבאים הארצי במאבק נגד המחסור בקיצוץ בתקציביו

אבי כהן

(צילום: אבי כהן)

עשרות כבאים הפגינו הבוקר (חמישי) בצומת עלית ברמת גן במחאה על קיצוץ בתקציבי הכבאות. רס"ר חיים שלו משירותי הכבאות בגבעתיים אמר לוואלה! חדשות כי "הקיצוץ נובע מחוסר אחריות של שר האוצר ושל ראש הממשלה. זה אומר שאנחנו לא נוכל לתת שירותים כמו שאנחנו רוצים וכמו שאנחנו יודעים לתת", אמר רס"ר שלו. לדבריו, "אם יש אירועים של תאונות דרכים, של שריפות ברבי קומות, לא נוכל לתת שירותים כי אין לנו כוח אדם".

אתמול פתח ארגון הכבאים הארצי במאבק נגד המחסור בכוח אדם ובקיצוץ בתקציב מערך הכבאות. הארגון דורש ממשרד האוצר לאייש 250 תקנים לכבאים נוספים. תקנים שאושרו ע"י משרדי הממשלה אך טרם אוישו.

לדברי ארגון הכבאים, בישראל קיימים 700 כבאים בלבד וזאת בעוד שהתקן העולמי קובע כי כבאי אחד אמור לעמוד לרשות כל אלף תושבים. בנוסף, בחלק מהערים קיים כבאי אחד בלבד במשמרת בתחנה ובערים אחרות, כמו רעננה ויבנה, לא קיימת תחנת כיבוי אש כלל.

יו"ר ארגון הכבאים הארצי, יואב גדסי, מסר אתמול לוואלה! חדשות כי "אם משרד האוצר לא יראה הענות לדרישתנו, החל משבוע הבא אנו נחריף את המאבק ולא נתייצב לאירועים מרכזיים שאמורים להתרחש תחת כיפת השמיים. אירועים כמו המופע של לאונרד כהן, המשחק של מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות ומופע הסיום של כוכב נולד עשויים להתבטל". עוד מוסיף גדסי כי "הקיצוץ של 20% בתקציב מערך הכבאות מעכב רכישת ציוד חדש. לדבריו, בתחנות כבאות רבות בארץ קיים ציוד מיושן שיוצר עוד בשנות ה-70".

"זה לא רק המאבק שלנו, זה המאבק של הציבור כולו" מוסיף גדסי, "המחסור בכוח אדם פוגע בתפקוד היעיל של הכבאים ויש לא מעט אירועים שיכלו להסתיים טוב יותר. שרפת מפעל הכימיקלים ביהוד לפני חודשיים יכולה הייתה להסתיים כשריפה מקומית קטנה, אך מאחר שבשלב הראשון הגיעו רק שני כבאים, השרפה גרמה לנזק סביבתי כבד. עד עכשיו, אנחנו מקבלים מהציבור פידבקים חיובים ותמיכה. בינתיים, לא קיבלנו שום תגובה ממשרד האוצר לדרישתנו".

  • עוד באותו נושא:
  • כבאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully