וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "נפעל נגד בי"ס שלא יקבל אתיופים"

לקראת פתיחת שנת הלימודים, מבהיר שר החינוך: "לא אקבל גזענות. משרד החינוך ינקוט באמצעים החריפים ביותר נגד בתי ספר שייסרבו לקבל תלמידים ממוצא אתיופי"

שר החינוך גדעון סער שלח איום תקיף לבתי ספר שלא ייקבלו תלמידים ממוצא אתיופי. "משרד החינוך ינקוט באמצעים החריפים ביותר שניתן נגד בתי ספר שייסרבו לקבל תלמידים ממוצא אתיופי. לא אקבל גזענות גם אם היא תהיה עטופה בתירוצים וטוענות", אמר סער בכנס היערכות לקראת שנת הלימודים תש"ע שנערך היום (רביעי) בראשון לציון.

דבריו של סער באו על רקע מספר מקרים שארעו בשנת הלימודים האחרונה, בהם בתי ספר לא קיבלו תלמידים מהעדה האתיופית לספסל הלימודים. המקרה המפורסם ביותר היה בפתח תקווה, שם סירבו בתי ספר דתיים לקבל אתיופים.

לפני כשבוע פורסם כי בתי ספר בפתח תקווה עדיין מסרבים לקלוט לכ-100 תלמידים ממוצא אתיופי. בתי הספר שמסרבים לקבל את התלמידים הם בבעלות פרטית, בעלי אופי דתי-לאומי או חרדי. חשוב לציין כי חלק גדול מתקציבם של בתי ספר אלה מגיע ממשרד החינוך ומהרשות המקומית. על אף שעיריית פתח תקווה הודיעה לבתי הספר כי עליהם לקבל את התלמידים, התברר כי הם מסרבים לרשום אותם, משום שמשתייכים לעדה האתיופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully