וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים מוחים, מופעי הקיץ בסכנת ביטול

ארגון הכבאים הארצי פתח במאבק מחאה בעקבות המחסור בכוח אדם והקיצוץ בתקציב. אם המאבק ימשך גם בשבוע הבא, הם מזהירים, "לא נתייצב ללאונרד כהן ולמשחק של מכבי חיפה"

ארגון הכבאים הארצי פתח היום (רביעי) במאבק נגד המחסור בכוח אדם והקיצוץ בתקציב מערך הכבאות. כבאי ישראל החלו לעמוד בצמתים מרכזיים בארץ ולחלק לאזרחים פליירים, במטרה להעלות את מודעות הציבור למצבם. הארגון דורש ממשרד האוצר לאייש 250 תקנים לכבאים נוספים, שאושרו ע"י משרדי הממשלה אך טרם אויישו.

לדבריהם, בעוד שהתקן העולמי קובע כי כבאי אחד אמור לעמוד לרשות כל אלף תושבים, בישראל, קיימים 700 כבאים בלבד. בנוסף, בחלק מהערים קיים כבאי אחד בלבד במשמרת בתחנה ובערים אחרות, כמו רעננה ויבנה, לא קיימת תחנת כיבוי אש כלל.

יו"ר ארגון הכבאים הארצי, יואב גדסי, מסר לוואלה! חדשות כי "אם משרד האוצר לא יראה הענות לדרישתנו, החל משבוע הבא אנו נחריף את המאבק ולא נתייצב לאירועים מרכזיים שאמורים להתרחש תחת כיפת השמיים. אירועים כמו המופע של לאונרד כהן, המשחק של מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות ומופע הסיום של כוכב נולד עשויים להתבטל". עוד מוסיף גדסי כי "הקיצוץ של 20% בתקציב מערך הכבאות מעכב רכישת ציוד חדש. לדבריו, בתחנות כבאות רבות בארץ קיים ציוד מיושן שיוצר עוד בשנות ה-70".

"זה לא רק המאבק שלנו, זה המאבק של הציבור כולו" מוסיף גדסי, "המחסור בכוח אדם פוגע בתפקוד היעיל של הכבאים ויש לא מעט אירועים שיכלו להסתיים טוב יותר. שרפת מפעל הכימיקלים ביהוד לפני חודשיים יכולה הייתה להסתיים כשריפה מקומית קטנה, אך מאחר שבשלב הראשון הגיעו רק שני כבאים, השרפה גרמה לנזק סביבתי כבד. עד עכשיו, אנחנו מקבלים מהציבור פידבקים חיובים ותמיכה. בינתיים, לא קיבלנו שום תגובה ממשרד האוצר לדרישתנו".

באוצר תמהים על העיצומים

מנציבות הכבאות וההצלה נמסר בתגובה לעיצומי ארגון הכבאים כי "תקציב הכבאות אכן קוצץ בכ-30 מיליון שקל שהם כ-15% מהתקציב השוטף. הנציבות מגלה הבנה עם יעדי המאבק המקצועי של הכבאים יחד עם זאת איננו תומכים בצעדי מחאה המנוגדים לחוק או כאלו הפוגעים בשירות הניתן לאזרח. לאור ההבנה שמגלים משרדי האוצר והפנים לדרישת הנציב רב-טפסר שמעון רומח לבטל את הקיצוץ, אנו מקווים שהכבאים יחזרו לעבודה סדירה בקרוב".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה "תקציב המדינה אושר בכנסת לפני פחות מחודש וחל בו קיצוץ רוחבי בכלל המשרדים, עליו החליטה הממשלה. משרד האוצר ומשרד הפנים הצהירו כבר כי בכוונתם לפעול למתן את הפגיעה בשירותי הכבאות שנבעה מהקיצוץ ולכן אנו תמהים על העיצומים בהם נוקטים הכבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully