וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: כימיקלים מקנביס עצרו התפשטות סרטן

בניסויי מעבדה בבריטניה, התגלה כי אחד ממרכיבי המריחואנה בלם התפשטות תאים סרטניים. "לא מדובר במצב בו בני אדם יוכלו להילחם במחלה על ידי עישון קנביס", אמרה עורכת המחקר

מחקר חדש בבריטניה גילה כי כימיקלים מצמח הקנביס עצרו את התפשטות סרטן הערמונית במהלך ניסויים במעבדה, כך מסרו הלילה (רביעי) עורכי המחקר. על פי התגלית החדשה, תרופות המבוססות על הצמח עשויות לסייע במלחמה במחלת הסרטן בעתיד. לאחר שערכו ניסוי בתאים סרטניים שנמצאו בבני אדם, המשיכו החוקרים לערוך ניסויים גם בעכברים, וגילו כי החומרים בלמו את התפשטות הגידול הסרטני בצורה ניכרת.

המחקר, שפורסם בביטאון הרפואה הבריטי, ממחיש את העניין ההולך וגובר בשימוש בכימיקלים הנקראים "קנביאונידיס" הנמצאים במריחואנה. הצוות שערך את הניסוי גילה עוד, כי אותם המרכיבים מונעים פיצול בתאי הסרטן, ובכך עוצרים את התפשטותו.

ואולם, מומחים טוענים כי הניסוי נמצא בשלביו הראשוניים, ושיידרשו שנים נוספות של ניסויים במטרה להתאים את הממצאים לטיפול בבני אדם. "זהו מחקר מעניין, שפותח כיוון חדש לבחינת הפוטנציאל הרפואי לייצור תרופות מצמח זה, אולם מדובר בשלב מאד מוקדם בפיתוח התרופה", אמרה לזלי ווקר, מנהל המידע במרכז למחקר הסרטן בבריטניה.

"לא מדובר במצב בו בני אדם יוכלו להילחם במחלה על ידי עישון קנביס" הוסיפה ווקר. ניסיונות אחרים לנצל את סגולות צמח הקנביס נתקלו בהצלחה חלקית: חברת תרופות שפיתחה בעבר תכשיר להורדת משקל, נאלצה להוריד אותו מן המדפים בשנה שעברה, וזאת משום שהחומר גרם להפרעות נפשיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully