וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון שבדי: "צה"ל סוחר באברי פלסטינים"

כתבה שפורסמה בעיתון נפוץ בשבדיה מאשימה את ישראל בסחר באיברים פלסטינים שנעצרו ונהרגו על ידי כוחות צה"ל. משרד החוץ: "מדובר בעלילת דם בזויה ביותר"

העיתון השבדי "אפטונבלדט" פרסם כתבה הטוענת כי צה"ל הורג פלסטינים ומוציא את איבריהם לצורכי מסחר. העיתון מביא את עדויותיהם של פלסטינים הטוענים כי צעירים שנעצרו על ידי צה"ל הוחזרו מתים כאשר חלק מאיבריהם הפנימיים חסרים.

בכתבה, הקושרת בין טענות אלה לבין חשיפת פרשת הסחר באיברים בניו ג'רזי בה היו מעורבים גם רבנים, נטען שמקרים אלה מתרחשים כבר מאז 1992. לטענת הכתב, צעיר פלסטיני בשם בילאל נורה בחזהו לאחר שיידה אבנים על חיילי צה"ל וגופתו הוחזרה מספר ימים מאוחר יותר כאשר ניכר בבירור שהוצאו ממנה איברים.

הכתבה גררה תגובות חריפות בשבדיה ובישראל. עיתון שבדי אחר פרסם מאמר דעה בו גינה את "אפטונבלדט" על הפירסום והגדיר אותו כאנטישמי. יוסי לוי מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי "במשרד מביעים שאט נפש אמיתית נוכח הפקרות במערכת העיתון השבדי הזה. פרסום הכתבה עבר את הקו הדק בין חופש העיתונות להשתלחות מחוסרת רסן". לוי הוסיף כי "זו עלילת דם בעלת מאפיינים אנטישמיים מהנוסח הבזוי ביותר והיא מהווה תעודת עניות לא רק ליושר העיתונאי של הכתב אלא גם לעורכיו וגם לציבור הקוראים שלא מוצא לנכון להביע זעם על אובדן נורמות בסיסיות של עיתונאות, אנושיות ומוסר". לוי אמר כי "השגרירות בשטוקהולם תמצא את הדרך להגיב על כך ולא מן הנמנע שגם בירושלים נמצא דרך כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully