וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלבושת אחידה לביה"ס? שלם 600 שקל

בית ספר בבריטניה הודיע כי מהשנה הבאה כל התלמידים יאלצו להגיע בתלבושת אחידה "ידידות לסביבה". ההורים דווקא יותר לחוצים מכך שהיא אינה נוחה

בית ספר ממלכתי בווטלוויל, המשפייר שבבריטניה, הודיע כי כדי ללמוד בו על כל התלמידים לרכוש תלבושת אחידה "ידידותית לסביבה", בסכום פעוט של 100 פאונד (כ-630 שקלים). בית הספר הקתולי הואשם בסלקציה עקיפה של תלמידים, באמצעות אילוץ התלמידים לרכוש את התלבושת, דבר שממש לא מתאפשר לכל כיס. אך לא רק שנדרשת התלבושת העשויה מבקבוקים ממוחזרים, אלא שניתן להשיגה בשני מקומות בלבד- בוטיק יוקרתי ובבית הספר עצמו.

בתי ספר נוספים ברחבי הממלכה הבריטית דורשים מתלמידיהם לרכוש מדים של חברות מפורסמות, כחלק מנסיונם להפוך ליוקרתיים יותר. חברי פרלמנט שונים הביעו חשש כי תלבושת אחידה יקרה כל כך עלולה להרתיע משפחות עניות מלשלוח את ילדיהם ללמוד בבתי ספר.

שרת בתי הספר הבריטים לשעבר, שרה מקראת'י-פריי, אמרה לטלגרף הבריטי כי "אין שום סיבה שבתי הספר לא יאפשרו להורים לקנות תלבושת אחידה בחנויות זולות, או אף לתפור בעצמם את סמל בית הספר". הורים שונים טענו כי ברשת סופרמרקטים בריטית, ניתן להשיג תלבושת מלאה בשלושה פאונד וחצי בלבד.

ג'יין הופקינס, אמה של בת 12 שלומדת בבית הספר המדובר, אמרה כי בדיוק כמוה "מרבית ההורים כועסים על ההחלטה הזו". לדבריה, "לא רק שהמדים נראים כמו נועדו לבית ספר פרטי, הם פשוט לא נראים נוחים". מנהל בית הספר, מתיו קווים, הגיב ואמר כי התלבושת אכן "דיי יקרה".

חשוב לציין כי משרד החינוך בבריטניה אינו יכול להכריע בנושא תלבושת אחידה בבתי הספר, אלא רק לייעץ לו. מכאן, שהמחאה היחידה שמתאפשרת להורים היא הגשת תלונה למועצת מנהלי בית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully