וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרעין אירני - מחנה השמדה מעופף"

כך אמר הערב הנשיא שמעון פרס בפגישה עם נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב. "העובדה שאירן משקיעה מיליארדים בטילים ארוכי טווח, במקביל לתוכנית הגרעין מעידה על כוונותיה". מדוודב הבטיח לפרס כי "נתנגד להימצאותו של נשק גרעיני בידי אירן"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש היום (שלישי) עם נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב באתר הנופש שבעיר סוצ'י. בפגישה שערכה למעלה מארבע שעות דנו השניים ביחסי שתי המדינות ובתרומת רוסיה לשלום במזרח התיכון.

הסוגיה האירנית היוותה את מוקד הפגישה בין שני המנהיגים. פרס אמר לעמיתו הרוסי כי "הבעיה באירן היא לא רק השאיפה לפיתוח נשק גרעיני אלא אופי המשטר. מבחינתי פצצה גרעינית בידי אירן משמעותה אחת – מחנה השמדה מעופף. העובדה שאירן משקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח טילים ארוכי טווח, במקביל לתוכנית הגרעין שלה היא אינדיקציה ברורה על כוונותיה".

הנשיא פרס הוסיף כי "ישראל אינה מאיימת על אף מדינה בעולם. אין לנו אמביציות טריטוריאליות או מדיניות. איננו מחפשים תוספת שטח ואילו אירן מאיימת חדשות לבקרים לא רק על ישראל אלא על העולם כולו".

מדוודב ציין בתגובה כי "רוסיה מתנגדת להימצאותו של נשק גרעיני בידי אירן. מצב זה מטריד את כולנו ואין לנו ספק כי אם תשיג אירן נשק גרעיני, הדבר יוביל למרוץ גרעיני של מדינות נוספות במזרח התיכון וזהו תסריט גרוע ביותר". מדוודב הוסיף כי גם בפגישותיו עם נשיא ארה"ב אובמה הוקדש זמן רב לנושא התוכנית הגרעינית של אירן.

בנושא תהליך השלום בין ישראל לשכנותיה, ציין מדוודב כי מפגישות עם בכירי הממשל הסורי, רוסיה התרשמה כי אסד מוכן לפתוח במשא ומתן ישיר עם ישראל וכי רוסיה תשמח לסייע באופן פעיל בנושא. הנשיא פרס השיב כי ישראל מוכנה לקיים מו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים עם סוריה.

השניים דנו גם בסוגיית החייל החטוף גלעד שליט. פרס ביקש את עזרתה של רוסיה במאמצים לשחרור שליט. מדוודב השיב כי רוסיה מוכנה להקצות משאבים ובראשם את גורמי המודיעין והחוץ שלה, כדי לסייע לשחרורו של החייל הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully