וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הביציות: מפגינים בשגרירות רומניה

בהפגנה מול השגרירות בת"א דרשו בני משפחתם של הרופאים המעוכבים ברומניה לשחררם. לטענתם, מאז הוגש הצו המונע מהם לצאת מהמדינה, לא התבצעו נגדם הליכים משפטיים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: נועם כהן, עריכה: איילת שולמן)

כ-150 בני אדם הפגינו אחר הצהריים (שלישי) במחאה על צו עיכוב יציאה מרומניה נגד הרופאים הישראלים שנעצרו במדינה לפני כחודש. בין המפגינים מול שגרירות רומניה בתל אביב, נמנו גם בני המשפחה של הרופאים הישראלים, פרופ' נתן לויט וד"ר גניה זיסקינד. המפגינים מחו על כך שכ-29 יום חלפו מאז ניתן צו איסור היציאה לרופאים, אך עד כה לא התבצע הליך משפטי כלשהו.

לפני כחודש נעצרו הארי ויאיר מירון, אב ובנו, בפשיטה שנערכה על מרפאת ההפריות החוץ גופיות שבבעלותם ברומניה. בין 30 החשודים שנעצרו היו גם פרופ' נתן לויט וד"ר גניה זיסקינד. הכנסות המרפאה ששמה "סאביק" נאמדו ב-20 מיליון יורו. העיתון הרומני "גרדיאנול" סיפר כי במרפאה נערכו 2,000 הפריות מלאכותיות וכי מחיר כל הפריה נע בין 8,000 ל-10,000 יורו. העיתון ציין כי רבים מהזוגות שטופלו הגיעו מישראל ומגרמניה.

פרופ' לויט שעוכב ברומניה הכחיש כי המרפאה פעלה בניגוד לחוק: "המרפאה הזו ככל הידוע לנו קיבלה אישורים. לא היה שום מצב שבו היא פעלה בניגוד לחוק. על הבסיס הזה באנו לפה והבאנו מטופלות ישראליות, ועשינו את זה בהצלחה. אם היה לנו מושג קל שבקלים שמשהו לא חוקי בפעילות המרפאה, היינו סוגרים אותה". בראיון לערוץ 2 הוא תיאר את הפשיטה על המרפאה כסרט: "מספר רב של כוחות פרץ לתוך המרפאה עם נשקים שלופים. אחת המטופלות שלנו שכבה שם בפוזה מאוד אינטימית, באמצע טיפול".

אני מחכה ומצפה לתמיכה של ההסתדרות הרפואית בישראל", כך אמרה כבר לפני שלושה שבועות חן, בתו של ד"ר נתן לויט העצור ברומניה בחשד לסחר בביציות. יחד עם ד"ר גניה זיסקינד, מנהלת מעבדה בבית החולים. "אנחנו עדיין קצת מזועזעים מהפרשה" סיפרה בתו, "אנחנו מקווים שזה יסתיים בקרוב וששמו הטוב לא ייהרס. מי שבאמת מכיר את אבי יודע שהוא אדם ישר ומטופלים מתקשרים אלינו לעודד ולתמוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully