וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה נוסף של מוות משפעת החזירים

בבית החולים הדסה עין כרם מתה לפנות בוקר אישה בת 62 שלקתה במחלה. האישה, תושבת ירושלים, סבלה ממחלות קשות נוספות

מקרה נוסף של מוות משפעת החזירים. אישה בת 62 מירושלים מתה לפנות בוקר (שלישי) בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שלקתה במחלה. ממשרד הבריאות נמסר כי האישה סבלה במקביל ממחלות קשות נוספות.

אתמול דווח על שני מקרים נוספים של מוות כתוצאה מהמחלה. מדובר על גבר בן 76, חולה לב שאובחן כלוקה בשפעת ומת בבית החולים השרון בפתח תקווה. זמן קצר לאחר מכן, מת בבית החולים בילינסון גם גבר בן 67, לאחר שאושפז שם כשהוא סובל מדלקת ריאות. ממשרד הבריאות נמסר כי אף שאין ודאות, לא ניתן לשלול קשר לשפעת, ולכן הוחלט למנות את השניים כמקרי תמותה נוספים משפעת החזירים. בכך עלה לתשעה מספר מקרי המוות בישראל כתוצאה מהשפעת.

ראש צוות טיפול מגפות המייעץ למשרד הבריאות ומנהל מחלקת הילדים בבית החולים הדסה עין כרם, פרופ' דני אנגלהרט, אמר אתמול לוואלה! חדשות כי לקראת החורף עוקב משרד הבריאות אחר הנעשה באוסטרליה. לדבריו, "גילינו שעונת החורף באוסטרליה, אינה קשה יותר מאשר בכל שנה, למרות ההתמודדות עם שפעת החזירים. אנחנו נערכים לכך שתהיה תחלואה רבה, ואין לנו הערכה לגבי מספר החולים שיאושפזו".

עוד אמר פרופ' אנגלהרט כי "מחלקות הילדים שלנו בשלב הזה לא מלאות והן אפילו ריקות יחסית. לקראת החורף אנו צופים עלייה משמעותית מאוד במספר החולים. פנינו לבתי החולים כדי שיהיו ערוכים לקבל כמות רבה של חולים, אך אין שום ידע שכך יהיה. כפי שכבר דווח בדיון שהיה בכנסת, ההערכה שלנו מדברת על טווח שבין 700 ל-1,000 בני אדם שעלולים למות מהמחלה. עם זאת, המספרים יכולים להיות הרבה יותר נמוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully