וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק בארה"ב: "שליט הוא אסיר שלנו"

נשיא מצרים התראיין לרשת טלוויזיה אמריקאית ואמר כי ישראל הוסיפה תנאים מסויימים שהביאו לסיכול שחרורו, וכי גם גרמניה מעורבת במו"מ. עוד אמר מובארק כי "אסור לעכב את המו"מ בגלל ההתנחלויות"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

.נשיא מצרים חוסני מובארק, השוהה בארה"ב לצורך פגישה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר בראיון לתוכניתו של צ'רלי רוז ברשת הטלוויזיה הציבורית האמריקאית, כי "ישנה התקדמות בעניין גלעד שליט, אולם אנחנו ממשיכים בדרך. להתמודד עם חמאס ועם הרשות הפלסטינית, זה לוקח זמן. ומה שלא מוסיף לתהליך הוא סוג כלשהו של התערבות חיצונית. היינו בדיוק לקראת שחרורו של שליט. אתה יודע שהוא אסיר שלנו. היינו לקראת הבטחת שחרורו למשמורת שלנו ולפתור את הבעייה אולם התערבות חיצונית, השהתה את זה. אנחנו ממשיכים
לעבוד בשיתוף פעולה עם הגרמנים על הנושא".

כשנשאל הנשיא מובארק על ידי המראיין האם זה נכון שהישראלים הם אלה שהעלו דרישות נוספות, השיב מובארק כי "יש אמת במה שאתה אומר. אנחנו הסכמנו לשחרר מספר אסירים אולם בנקודה מסויימת ישראל הוסיפה תנאים מסויימים שהביאו לסיכול התהליך, יחד עם התערבות חיצונית. אנחנו עושים מאמץ והגרמנים מוכנים להצטרף ולעזור ואנחנו מקבלים אותם בברכה. ההסכמה אז היתה שאנחנו נדאג לשליט וישראל תשחרר מספר אסירים, וכשזה יסתיים אנחנו נעביר את שליט לישראל. אנחנו עדיין ממשיכים לדון בנושא. מנגנון המודיעין שלנו עובד על העניין, ואנחנו מקווים לסיים אותו בצורה טובה".

מוקדם יותר אמר מובארק בראיון לעיתון "אל-אהראם" כי שיחות השלום לא צריכות להתעכב על דיונים בנוגע להתנחלויות אלא בדיונים על ההסכם הכולל. הצעה זו של מובארק, כך נראה, מכוונת באופן ישיר למדיניות של ארצות הברית שקוראת לישראל להפסיק לבנות בהתנחלויות כצעד ראשון בתהליך השלום.

עוד אמר מובארק כי מדינות ערב יכירו בישראל וינרמלו את הקשרים עמה לאחר שיושג הסכם שלום צודק ומקיף אך לא לפני כן. לדברי מובארק, הנמצא בוושינגטון, ההשתהות בשיחות השלום לאחר ועידת מדריד ב-1991 "לא עודדו" את המדינות הערביות לנקוט צעדים לנרמל את הקשרים עם ישראל. דבריו של מובארק מגיעים בעקבות קריאתו של שליח נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, למדינות ערב לנקוט "צעדים משמעותיים לקראת נרמול היחסים עם ישראל".

בראיון ל "אל-אהראם" התייחס מובארק לדיווחים כי ארצות הברית תעניק "מטריה גרעינית" לישראל, למדינות המפרץ ואולי אף למצרים במקרה של תקיפה אירנית ואמר כי "מצרים לא תהיה צד באף מטרייה גרעינית אמריקאית לשמירה על מדינות המפרץ, אם הדיווחים יתבררו כנכונים. פירוש הדבר קבלה של הימצאות כוחות ומומחים זרים על אדמת מצרים, וזה דבר שלא נקבל". מובארק הוסיף כי "ההצעה הזאת גם מצביעה על קבלה עקרונית להימצאות כוח גרעיני באזור, וזה דבר שאנו לא מעוניינים בו. המזרח התיכון לא צריך כוח גרעיני, לא מצד ישראל ולא מצד אירן.

עדכון ראשון: 4:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully