וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמירוץ לנשיאות למלון המריבה

על רקע ביקורו של הרפובליקני מייק האקבי במלון שפארד שבמזרח ירושלים, הפגינו פעילים מימין ומשאל. אנשי שלום עכשיו דרשו הפסקת הבנייה במקום, הימין - את המשכה

פעילים פוליטים רבים הפגינו היום (שני) מול מלון שפארד שבשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים. ההפגנה נערכה על רקע ביקורו של המושל לשעבר מייק האקבי, שהתמודד בשנה שעברה על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. כמאה פעילי תנועת "שלום עכשיו" ותנועות שמאל אחרות קראו להפסקת הבנייה במקום, ול"שתי בירות לשני עמים", בעוד פעילי הימין הרימו שלטים בגנותו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, המאשימים אותו בגזענות. תנועת "אם תרצו" הימנית קראה ל"שמירה על ירושלים מאוחדת".

יו"ר תנועת שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר לוואלה! חדשות כי אנשיו הגיעו למקום על מנת "למחות על ניסיון עטרת כהנים להשתלט, בגיבוי עיריית ירושלים וממשלת ישראל, על אדמות במזרח ירושלים, השתלטות שתמנע כל הסכם עתידי".

הבנייה בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים מהווה נקודת מחלוקת בין ישראל וארה"ב בחודשים האחרונים. בתחילת החודש פונו שתי משפחות פלסטיניות מבתיהן בשכונה בעקבות החלטת בית המשפט העליון כי הבתים שייכים ליהודים.

כוחות משטרה ומג"ב שהגיעו למקום פירקו לאחר הפינוי גם את אוהל המחאה שהוקם במקום. מקורות פלסטינים דיווחו כי ארבע משפחות יהודיות שאמורות להתגורר בבתים כבר נכנסו לאחד הבתים וכי 20 מפגינים זרים נעצרו על ידי המשטרה.

מזכירת המדינה של ארה"ב הילרי קלינטון אמרה בעקבות זאת כי הפינוי של המשפחות הערביות מביתם הוא "מצער ביותר", וקראה לישראל להימנע מפעולות "פרובוקטיביות" שכאלה. קלינטון אמרה את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שערכה עם מקבילה הירדני נאסר ג'ודה. קלינטון הוסיפה כי הפעולה מנוגדת להסכם מפת הדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully