וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שפעת החזירים: בית הספר יהיה נקי

משרד החינוך הפיץ לבתי הספר הנחיות לטיפול במחלה לקראת שנת הלימודים הקרובה. בין היתר: בידוד ילדים עם תסמינים והעלאת רמת הנקיון בשירותים

משרד החינוך הפיץ היום (שני) חוזר לכל מנהלי מוסדות החינוך ולמנהלי מחלקות החינוך, ובו הנחיות בנושא שפעת החזירים. בחוזר מועברות מספר הנחיות שמטרתן לצמצם את מקרי השפעת ולהגביל את התפשטותה בבתי ספר ומהם לקהילה.

בין היתר, מנחים במשרד החינוך את בתי הספר "להעלות את רמת הניקיון ולהקפיד על הגדלת התדירות של ביצוע הניקיון בחדרי השירותים, במטבח, בחדר האוכל ובכיתות הלימוד. יש לנקות באופן שגרתי משטחים וחפצים שנוגעים בהם באופן תדיר, כגון ידיות, דלתות וברזים. הניקוי ייעשה על ידי עובדים העוטים כפפות".

בשל הסכנה בהידבקות בשפעת החזירים, ההנחיות לטיפול בתלמיד שמתגלים אצלו תסמיני שפעת הן חמורות. "הילד יבודד ככל האפשר עד שייאסף לביתו. רצוי לבודדו בחדר נפרד, עם דלת סגורה וחלון פתוח. רצוי להקפיד שהגורם המקצועי מהסגל שיטפל בו לא יהיה אישה הרה או אדם בעל מחלות כרוניות".

בחוזר מנחה מנכ"ל משרד החינוך להורות לתלמידים ולאנשי הסגל להקפיד על היגיינה אישית: "עליהם לשטוף את הידיים במים ובסבון לפני האוכל, לפני טיפול במזון, לאחר יציאה מהשירותים, לאחר מגע עם רוק ועם הפרשות מהאף, לאחר שיעול ועיטוש ולאחר מגע עם ממחטת נייר משומשת. רצוי לנגב את הידיים היטב במגבות נייר".

עם זאת, מבהירים במשרד החינוך כי בתי הספר לא ייסגרו בשל מקרים של שפעת החזירים "אלא במקרה של תחלואה משמעותית של אנשי הסגל ו/או תלמידים הפוגעת בתפקוד התקין של בית הספר (יותר מ-45% של תלמידים ומורים)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully