וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בארה"ב: "לא שוקלים תקיפה באירן"

מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב שלל, בראיון ראשון מאז מונה לתפקידו, את האפשרות שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן. "אנחנו סומכים על אובמה ומאמינים בו"

"ישראל רחוקה מלשקול תקיפה באירן", כך אמר היום (ראשון) שגריר ישראל בארצות הברית מייקל אורן, שהתארח בתוכנית האקטואליה של פאריד זכריה ברשת CNN.

כשנשאל האם ישראל מתכוונת להתקיף את אירן עד סוף השנה, שלל אורן את האפשרות ואמר כי הממשלה תומכת בממשל אובמה, סומכת על הנשיא אובמה ובעמדתו לפתוח בדיאלוג עם אירן. "נכון, אנחנו סומכים על אובמה ומאמינים בו. ראש הממשלה מאמין בו. אנחנו מרוצים מהעובדה שלאור המהומות באירן, הממשל האמריקאי הסכים לגבש חבילת סנקציות חדשה נגדה", אמר אורן בראיון הראשון שלו במסגרת התפקיד החדש.

הדברים בראיון רשמי זה מחזקים את ההתבטאות הראשונה שלו מאז שנכנס לתפקיד לפני כחודש וחצי בה אמר אורן כי "ישראל תומכת ביוזמה של אובמה להגיע להסכמה עם אירן. אנחנו מאמינים שהנשיא דואג לאינטרס של האזור ושל ארצות הברית. עם זאת, אנחנו מודאגים מלוח הזמנים. ישנם שעונים שמתקתקים. אחד מהשעונים הוא זה שמראה שביום מסוים יהיה לאירנים מספיק אורניום מועשר כדי להכין פצצה גרעינית. הפצצה הזו, באופן מילולי, יכולה למחוק את ישראל מהמפה בשנייה. הם יוכלו להשיג בשנייה את מה שהכחישו שהיטלר עשה - ולהרוג שישה מיליון יהודים".

אורן הבהיר כי "אירן תומכת בארגוני טרור כמו חיזבאללה וחמאס שגם כן מנסים למחוק את ישראל מהמפה. אנחנו מודאגים במיוחד, כמו הממשל באמריקה, מהאירועים האחרונים באירן. כולם ראו את המצב שם, וכשאנו מחכים וצופים השעונים עדיין מתקתקים. אני לא הולך לפקפק בעמדות של אובמה לגבי אירן. אני חושב שהוא הביע עמדה ברורה לגבי החופש שיש להעניק למפגינים במדינה. עלינו לבדוק בזהירות מה מתרחש באירן. המהומות שם חשפו לעולם, ללא ספק, את הפרצוף האמיתי של המשטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully