וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סוריה ייפגש עם מחמוד אחמדינג'ד

על אף ההתקרבות שחלה לאחרונה בין סוריה לארה"ב, הנשיא הסורי צפוי לבקר בזמן הקרוב באירן. אסד ידון עם אחמדינג'ד בהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות

נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לרקוד על שתי חתונות. מצד אחד הוא משגר רמיזות חיוביות לגורמים במערב ובארצות הברית, ומנגד מסרב לנתק את קשריו עם אירן. כעת נראה שהיחסים בין שתי המדינות מתחממים אף יותר. אסד, יבקר בקרוב באירן ויברך את נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד על בחירתו, כך מסרה סוכנות הידיעות האירנית. הדיווח מסתמך על דבריו של גורם רשמי בממשל הסורי שביקש להישאר בעילום שם.

במהלך ביקורו באירן, צפוי הנשיא הסורי לברך את נשיא אירן על בחירתו מחדש, לדון עימו בהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות ובהתפתחויות האזוריות. נכון להיום, אירן שותפה במספר פרוייקטים כלכליים בסוריה, הכוללים ייצור מכוניות, ואלפי תיירים אירנים מבקרים בסוריה כל שנה.

שר החוץ הסורי ואליד מועלם אמר לפני כשלושה שבועות כי ארצו תוכל לסייע בפתרון משבר הגרעין עם אירן. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם עמיתו הבריטי, דיוויד מיליבנד, אמר מועלם כי "אנו תומכים בפתרון פוליטי לסוגיה העומדת בין אירן לבין המערב, וסבורים כי ביכולתנו למלא תפקיד בנושא זה. עם זאת, איננו מתכוונים לקבל החלטות בשם אירן".

לפני שבוע בירכו את אחמדינג'ד אך חזרו בהם מההודעה הזו בארצות הברית ובאו"ם. דובר הבית הלבן רוברט גיבס הפך את הודעת ההכרה בבחירתו של מחמו ד אחמדינג'ד ואמר כי "אין זה מתחום שיפוטי לקבוע האם מחמוד אחמדינג'ד הוא נשיא אירן הנבחר". זאת לאחר שפרסם הודעה לפיה ממשל אובמה מכיר בנשיא האירני הנבחר.

בנוסף, פורסם כי גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שלח אגרת ברכה לנשיא אירן. דובר האו"ם הוסיף כי המכתב ששלח באן קי מון הוא מכתב ש"נהוג לשלוח למנהיגים לאחר בחירתם", אולם לאחר מכן התפרסה הבהרה ובה נמסר כי באן קי מון לא בירך את נשיא אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully