וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה מוכנה לשוב ולנהל מו"מ עם ארה"ב

כך אמר סגן שר החוץ של צפון קוריאה במהלך ביקור בווייטנאם. חרף ההערכה המוקדמת בממשל אובמה, ביקורו בשבוע שעבר של ביל קלינטון במדינה המבודדת עשוי להביא לשינוי

צפון קוריאה מוכנה לחדש את המגעים עם ארה"ב, כך אמר היום (שישי) גורם דיפלומטי בכיר במחלקת המדינה האמריקאית. זו ההתבטאות הראשונה מאז שב נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, מביקורו בפיונג-יאנג, בירת צפון קוריאה.


ההתבטאות האמריקאית מגיעה על רקע דבריו המתונים של סגן שר החוץ של צפון קוריאה במהלך ביקור השבוע בוויאטנם. "אנחנו תמיד שומרים את הדלת פתוחה למשא ומתן", אמר סגן שר החוץ של צפון קוריאה. בערוצי התקשורת הממלכתיים במדינה, נאמר כי צפון קוריאה נכונה לפעול במישור הדיפלומטי עם ארה"ב, אלא שזו תצטרך לשנות את הגישה כלפיה, הנתפסת בפיונגיאנג כעויינת.

שחרורם של שתי העיתונאיות אמריקאיות ואזרח דרום קוריאני בימים האחרונים, עשויים לסמן שינוי בגישה של פיונגיאנג. זאת לאחר שבחודשים האחרונים עלה המתח באזור לאחר שצפון קוריאה ערכה ניסויים במתקנים גרעיניים ובטילים ארוכי טווח.

לאחר ביקורו של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון מסר ממשל אובמה כי ההערכה היא שהביקור ההומניטרי לא יביא לשינוי ביחסים בין המדינות, ושאין קשר בין הביקור לנושא הגרעיני. בביקורו לפני כעשרה ימים בפיונגיאנג, נפגש קלינטון עם מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, והצליח לשחרר שתי עיתונאיות אמריקאיות שהיו עצורות במדינה באשמת ריגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully