וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר החוץ: "מוכנים למו"מ ישיר עם סוריה"

דני איילון אמר בראיון ל"רויטרס" כי נתניהו מתנגד לחידוש המו"מ העקיף בתיווך טורקיה, שהופסק עם תחילת "עופרת יצוקה". "אם הסורים רציניים - בוא נשב ונדבר"

רויטרס

(צילום: רויטרס)

סגן שר החוץ דני איילון אמר היום (רביעי) בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מעוניין לחדש את המשא ומתן עם סוריה, שנערך בתקופת כהונתו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט בתיווך טורקי. לדבריו, נתניהו מעוניין במשא ומתן ישיר.

"יש לנו כבוד רב והערכה רבה למאמצי טורקיה. אבל הם לא הצליחו – ולא בגלל הטורקים, אלא בגלל העקשנות הסורית". הוא הוסיף כי תיווך טורקי נוסף ייכשל שוב. אם הם באמת מעוניינים בשלום, ולא רק רוצים במשא ומתן שיוציא אותם מהבידוד הבינלאומי, עליהם לבוא ולשבת איתנו", אמר איילון.

המגעים העקיפים עם דמשק בתיווך טורקי החלו בשנה שעברה באנקרה, אך למרות שדווח על התקדמות, המשא ומתן הופסק עם תחילת מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. מלבד הדרישה למשא ומתן ישיר, בירושלים דורשים גם כי דמשק תנתק את יחסיה עם אירן, חיזבאללה וחמאס. בסוריה דורשים כי ישראל תיסוג מרמת הגולן בחזרה לקווי 67'.

המשא ומתן עם ישראל סייע לאסד לשבור את החרם המערבי על ארצו, לאחר שדמשק הואשמה בסיוע לכוחות המורדים בעירק ובמעורבות בלבנון. נשיא ארה"ב ברק אובמה שלח לאחרונה את שליחו למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לסוריה, בניסיון לחמם את היחסים בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully