וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אהרונוביץ' נתן הכשר לאלימות החרדים"

החילונים בירושלים כועסים על הפגישה שקיים השר לביטחון פנים עם ראש העדה החרדית בעיר. "העדה החרדית ומנהיגיה לא מגלים נאמנות כלפי מדינת ישראל ומוסדותיה"

פורום הארגונים למען ירושלים חופשית המייצג מספר תנועות וארגונים פוליטים בעיר, מביע זעם על פגישתו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' עם ראש העדה החרדית בעיר, הרב טוביה וייס. במכתב שהעביר היום (רביעי) הפורום לשר אהרונוביץ' צוין כי "נדהמנו לשמוע על פיגשתך עם הרב וייס. מנהיגי העדה החרדית מתבטאים לעיתים קרובות נגד מה שהם מכנים 'מדינת הכפירה החילונית' וביום העצמאות הם מגדילים לעשות ולובשים שק לאות אבל לציון הקמת מדינת ישראל".

עוד ציינו נציגי הפורום במכתבם כי "בחודשים האחרונים, כידוע לך, מתנהלות הפגנות אלימות מדי שבוע בגלל החלטת ראש העירייה לפתוח את חניון קרתא בשבתות. בהפגנות אלו מושחתים נכסים ציבוריים, מופעלת אלימות פיזית ומילולית כלפי שוטרים ובאחרונה אף הותקף ראש העירייה באופן אישי בשעה ש'העז' לנסוע בשכונה חרדית. מקרה זה של תקיפת שליח ציבור (כמוך), התרחש פחות מ-24 שעות לפני פגישתך עם הרב".

נציגי הפורום הוסיפו כי "היינו מצפים משר בישראל לנהוג ביתר אחריות, בעיקר נוכח העובדה שהינך חבר במפלגה המגדירה עצמה כציונית וחורתת על דגלה את הערך 'בלי נאמנות אין אזרחות'. ברור כי העדה החרדית ומנהיגיה לא מגלים נאמנות כלפי מדינת ישראל ומוסדותיה. האם תתן פרס לבריונות? תפקיד המשטרה הוא לאכוף וליישם את המדיניות שקובעים נבחרי הציבור. נתת ביום שני הכשר לאלימות".

בפגישה שקיים ביום שני אהרונוביץ' עם ראש העדה החרדית וייס, לא הושגה פשרה בנוגע לפתיחת חניון קרתא בשבתות. הרב אמר בפגישה כי הסטטוס קוו שהיה בירושלים צריך להישמר וכי הם אינם מתכוונים להתפשר על קדושת השבת. השר והרב סיכמו כי ימונה צוות עם נציג מטעם הרבי שיבחן דרכים לסיום המשבר. הרבנים הדגישו בפני השר את עמדתם הנחרצת להימנע מאלימות בהפגנות בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully