וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם היטלר לחץ את ידו של האצן השחור?

כתב גרמני טוען כי היטלר לחץ את ידו של ג'סי אוונס באולימפיאדת ברלין בשנת 1936. לטענתו אוונס הראה לו צילום של לחיצת היד, זאת בניגוד לפרסומים לפיהם היטלר התעלם ממנו

סיגפריד מישלר, כתב ספורט גרמני לשעבר טוען כי בניגוד לפירסומים, היטלר כן לחץ את ידו של האצן השחור ג'סי אוונס באולימפיאדת ברלין ב-1936. בזמנו דווח בעיתונות העולמית כי היטלר יצא בסערה מהאצטדיון לאחר שאוונס האמריקאי ניצח את מתחרו הגרמני בריצת 100 מטר וזכה במדליית הזהב הראשונה שלו, מתוך ארבע, באותה אולימפיאדה.

מישלר בן ה-83, סיפר כי אוונס נשא עמו תצלום בו נראה היטלר לוחץ את ידו לפני שעזב את האצטדיון. על פי מישלר, בשנות ה-60 ניסה אוונס, שהרגיש כי הדיווחים בעיתונות עשו עמו עוול, לשכנע אותו ואת עמיתיו העיתונאים לשנות את הגרסה המקובלת. לטענתו, אוונס הראה לו את התצלום ואמר כי "זה היה אחד הרגעים היפים ביותר של חיי". מאחר שהתמונה צולמה מאחורי דוכן הכבוד באצטדיון, המעמד לא תפס את עיני העיתונאים.

מישלר הסביר כי התמונה לא פורסמה כדי לא לסתור את הגישה השלטת בגרמניה שלאחר מלחמת העולם, כי היטלר התעלם מאוונס. "החלטנו לא לפרסם את התמונה ועל כן היטלר המשיך להצטייר באור שלילי ביחסו לאוונס".

טענותיו של מישלר לא ניתנות לביסוס מאחר שכל שאר העדים האפשריים, כולל אוונס עצמו, הלכו לעולמם. אוונס, מת בשנת 1980 בגיל 66. הוא נחשב לאחד מגדולי האתלטים בכל הזמנים, בעקבות זכייתו בארבע מדליות זהב במסגרת אולימפיאדת ברלין- בריצת מאה מטר, בריצת מאתיים מטר, בקפיצה לרוחק ובמרוץ השליחים.

מאז ומתמיד התעקש אוונס כי היטלר לא התייחס אליו בגסות אך מעולם לא הזכיר את עניין התמונה. "כשעברתי על פני הקנצלר, הוא נפנף בידו לעברי. לדעתי הכותבים הראו טעם רע בכך שהעבירו ביקורת על איש השעה של גרמניה", אמר באחד מראיונותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully