וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז משיב לאולמרט: "אין לך זכויות יתר"

היועמ"ש הגיב לדרישת רה"מ לשעבר לבטל את השימועים מולו ולקיימם מול גורם חיצוני, והבהיר "נפעל ללא דיחוי להשלמת תהליך קבלת ההחלטה בפרשיות השונות"

לשכת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פרסמה אמש (שני) תגובה לדרישתם של פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לבטל את תאריכי השימוע מול היועץ משפטי לממשלה, ולקיימם מול גורם חיצוני.

במכתב צוין כי הליך השימוע נחשב כזכותו של חשוד אשר נשקלת הגשת כתב אישום נגדו, על מנת לשכנע את התביעה להימנע מהגשת האישום. "אנו רואים בהודעתכם בדבר ביטול מועדי השימוע ויתור על זכות מרשכם לשימוע, ונפעל ללא דיחוי להשלמת תהליך קבלת ההחלטה בפרשיות השונות", נאמר במכתב.

בתגובה לטענות פרקליטיו של אולמרט בנוגע למזוז, על כך שאין ביכולתו לקיים הליך שימוע אמיתי והוגן, נטען כי זהו תירוץ שאין לקבל אותו. הבקשה לקיים את השימוע בפני גורם חיצוני חסרת כל תוקף ומשמעותה דרישה לקבלת זכות יתר לאולמרט, "זהו ניסיון מלאכותי ושקוף לאחוז את המקל משני קצותיו ולגרום לסחבת נוספת בהליכים בעניינו של מרשכם" נכתב.

בשבוע שעבר פנו עורכי דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט למזוז, בנוגע לשימועים שנקבעו לאולמרט במהלך חודש אוגוסט. במכתבם, ציינו פרקליטיו של אולמרט כי הגשת כתב האישום לבית המשפט נגד רייצ'ל ריסבי (מתאמת קשרי חו"ל לשעבר של אולמרט) בפרשת "ראשונטורס", כמוה כהגשת כתב אישום לבית המשפט הלכה למעשה נגד אולמרט עצמו.

"אין לנו אמון ביכולת היועץ המשפטי והפרקליטות לקיים שימוע אמיתי" ציינו עורכי הדין. יחד עם זאת, יש בידי עורכי דינו של אולמרט טענות נכבדות באשר לאישומים עצמם הראויים להישמע. לכן ביקשו להדגיש כי אין בכוונתם לוותר על זכות השימוע וכי אין כל הצדקה שזכות זו תישלל מראש הממשלה לשעבר. עורכי הדין ביקשו לערוך שימוע בפני דמות אובייקטיבית נטולת פניות - הרכב חיצוני כלשהו או שופט בדימוס.

בתחילת החודש הודיעה הפרקליטות על החלטתה להגיש כתב אישום נגד רייצ'ל רז ריסבי, מתאמת קשרי חו"ל של אולמרט, בעקבות מעורבותה בפרשת "ראשונטורס". לפי החשד, אולמרט הזרים לחברת הנסיעות "ראשונטורס", כסף שמקורו במימון טיסותיו לחו"ל על ידי המדינה וארגונים ציבוריים, ומימן באמצעותו טיסות פרטיות של בני משפחתו.

הפרשה נחשפה כמעט באקראי תוך חקירת פרשת מעטפות הכסף, בה מעורב איש העסקים האמריקאי משה טלנסקי. פרשה נוספת עליה נחקר אולמרט היא פרשת מרכז ההשקעות בה חשוד אולמרט, כי בהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בין השנים 2003-2006, הוא פעל בניגוד עניינים לטובת חברה שיוצגה על-ידי מקורבו, עורך דין אודי מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully