וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרופה נגד שפעת החזירים מזיקה לילדים"

לפי חוקרים מאוקספורד, התרופה "טמיפלו" מגבירה את הסיכוי להקאות ולתופעות לוואי בקרב ילדים. משרד הבריאות הישראלי: "זה נתון לשיקול דעתו של הרופא המטפל"

התרופה "טמיפלו", שמשמשת בין השאר לטיפול בשפעת החזירים, אינה מומלצת לילדים. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה והתפרסם היום (שני) במגזין הרפואי BMJ.

לפי המחקר, התרופה אמנם מפחיתה את משך הזמן שבו ילדים סובלים משפעת, אך מגבירה את הסיכוי להקאות ולתופעות לוואי אחרות. החוקרים מדגישים, כי הקאות מסוכנות יותר בקרב ילדים מאשר בקרב מבוגרים, שכן הן עלולות להוביל להתייבשותם המהירה ולאשפוז בבית חולים.

תקפות ממצאי המחקר אינה ברורה אמנם ביחס לשפעת החזירים, אך לדברי ד"ר קרל הנגן, מעורכי המחקר, מדיניות ממשלת בריטניה לתת לילדים "טמיפלו" גם במקרה של תסמיני שפעת קלים "אינה ראויה". הוא ממליץ לטפל בילדים שמתגלים אצלם תסמינים קלים של שפעת החזירים, באותו אופן בו מטפלים בשפעת רגילה.

ממשרד הבריאות הישראלי נמסר בתגובה למחקר, כי "ככלל, בכל מחלה נוטלים תרופות לפי מרשם רופא, והעניין נתון לשיקול דעתו המקצועית של הרופא המטפל. במתן תרופת ה'טמיפלו' לילדים ולאוכלוסייה הרחבה בכלל, השיקול הינו מקצועי כלפי כל אחד ואחד מהמטופלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully