וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' לא הצליח להגיע לפשרה עם החרדים

פגישתם של השר לביטחון פנים והרב טוביה וייס שנועדה להביא לפשרה בנוגע לפתיחת חניון קרתא בשבתות, הסתיימה ללא הצלחה. אתמול, תקפו חרדים את ראש העיר על רקע דומה

בפגישה שנערכה היום (שני) בין השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' וראש העדה החרדית, הרב טוביה וייס לא הושגה פשרה בנוגע לפתיחת חניון קרתא בשבתות. בפגישה, אמר הרב כי הסטטוס קוו שהיה בירושלים צריך להישמר וכי הם אינם מתכוונים להתפשר על קדושת השבת. השר והרב סיכמו כי ימונה צוות עם נציג מטעם הרבי שיבחן דרכים לסיום המשבר. הרבנים הדגישו בפני השר את עמדתם הנחרצת להימנע מאלימות בהפגנות בשבת.

אתמול הותקף ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בעת שנסע ברכבו לאחר שיצא מביקור אליו הוזמן אצל האדמו"ר מאקליב בשכונת עזרת תורה בעיר. קבוצת חרדים זרקה אבנים על רכבו, גרמה נזק רב וכיתרה את הרכב. המשטרה, אשר ליוותה את ראש העירייה, נאלצה להזעיק כוחות תגבור ולאחר דקות רבות הצליחה לפלס את הדרך לראש העיר.

בשבת האחרונה נמשכו ההפגנות כאשר מאות חרדים הפגינו סמוך לחניון קרתא בירושלים במחאה על פתיחתו בשבת. החרדים יידו אבנים לעבר כלי רכב חולפים ברחובות חיים בר לב ובר אילן בעיר. ארבעה כלי רכב ניזוקו באורח קל כתוצאה מידויי האבנים, והאירוע הסתיים ללא נפגעים.

העימותים שהחלו בשבת בין החרדים למשטרה הם המשך למחאה בקהילה החרדית נגד פתיחת חניון קרתא בשבת. במוצאי השבת שעברה התעמתו כ-150 מפגינים עם כוחות המשטרה, אז שוטר אחד נפצע קל ו-15 מפגינים נעצרו.

המהומות בירושלים החלו לפני יותר מחודש עקב החלטת ראש העיר ניר ברקת לפתוח את חניון ספרא בשבתות. ההחלטה הובילה לעימותים קשים, בעקבותיהם חזר בו ברקת מהחלטת והציע פשרה - לפיה חניון קרתא ייפתח בסוף השבוע. גם פשרה זו נדחתה, ובעקבותיה התחדשה האלימות בבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully