וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "על כל ירי מעזה יהיה מענה"

רה"מ אמר במהלך סיור אצל מפוני ההתנתקות כי "אנחנו לא יכולים להתכחש לשגיאות שנעשו בעת פינוי גוש קטיף. לא קיבלנו שלום או ביטחון, אלא ספגנו אלפי טילים בכל אזור הדרום"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: ענת ברק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (שני) כי "לכל ירי מרצועת עזה יהיה מענה. היה אתמול וימשיך להיות. כדאי שהחדות הזאת תהיה ברורה לכל". הוא אמר את הדברים בטקס חנוכת בית הספר לבנות ביישוב שומריה, אליו פונו מתיישבי גוש קטיף לאחר ההתנתקות. נתניהו הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להתכחש לשגיאות שנעשו בעת פינוי גוש קטיף. לא קיבלנו שלום או ביטחון. ספגנו אלפי טילים בכל אזור הדרום, מגן יבנה עד באר שבע וכמובן שדרות. איננו מוכנים לספוג טילים.

ראש הממשלה אמר עוד כי "אנחנו רוצים שלום אמת אבל שלום כשהצד השני מכיר בזכויות של העם שלנו. זוהי הדרך היחידה להנחיל לשכננו את זכות קיומנו. אנחנו רוצים סידורי ביטחון ראויים ולא רעועים. אנחנו בטוחים שהדבר נקלט בקהילה הבינלאומית". הוא הדגיש שהממשלה תפעל לפתח מוקדי תיירות בדרום. בהתייחסו לסבלם של אנשי גוש קטיף אמר "היו קשיים עצומים, היה סבל והייתה טראומה ואנחנו רוצים להביא פתרונות עכשיו ולסיים את יישוב כל המפונים בטווח של חודשים, אפילו עד תום השנה הזו".

מוקדם יותר אמר נתניהו במהלך סיור אצל מפוני ההתנתקות בחבל לכיש כי מבחינת ישראל "לבנון היא הנושאת באחריות לכל פעולה התקפית של חיזבאללה. מהרגע שחיזבאללה הוא חלק מהממשלה בלבנון, ממשלת לבנון הריבונית היא האחראית לכך". עם זאת, ראש הממשלה הכחיש כי ישנה עלייה במתח בין ישראל לארגון והוסיף: "אני מקווה שלא נידרש לתגובה".

דבריו של נתניהו נאמרים על רקע הצהרותיהם הלוחמניות של בכירי חיזבאללה, ביניהם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, שהצהיר שכל התקפה ישראלית על פרבריה הדרומיים של ביירות תוביל לתקיפה של חיזבאללה בתל אביב. "שינינו את המשוואה שהיתה קיימת קודם לכן, וכעת מדובר בפרברי ביירות הדרומיים מול תל אביב", הוא אמר.

"פועלים לשחרור שליט"

בכיר בחיזבאללה הגיב אתמול על דברי שר הביטחון אהוד ברק, לפיהם ישראל תפעל באופן חופשי במקרה של הידרדרות המצב הביטחוני בגבול עם לבנון. לדברי ספי א-דין, "אם איומיו של ברק רציניים, הוא יגלה שיולי-אוגוסט 2006 (מלחמת לבנון השנייה) היו בדיחה בלבד". ספי א-דין הבהיר, כי חיזבאללה אינו מעוניין במלחמה אולם הבהיר כי הארגון חזק היום יותר משהיה. "האיומים הישראלים ריקים מתוכן. אין להם שום משמעות", הוסיף. "כל התכניות המדיניות של הממשל האמריקאי להצר את צעדינו ולהתנקם בנו, בהישגנו ובניצחונותינו - נכשלו", אמר ספי א-דין, המשמש כראש המועצה הביצועית בחיזבאללה".

שלטונות מצרים חשפו ביום שבת מזימה להתנקש בחיי שגריר ישראל במצרים שלום כהן. העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח כי חקירה של פעילים בחוליה העלתה כי הם תכננו לבצע שורה של פיגועים, שבראשם התנקשות בחיי השגריר כהן, פיצוץ ביתו ופיצוץ השגרירות הישראלית בקהיר. סגן שר החוץ דני איילון רמז אתמול כי ייתכן שחיזבאללה עומד מאחורי ניסיון החיסול.

על סוגיית החייל החטוף גלעד שליט אמר נתניהו, כי "אנחנו נדרשים לנושא שחרורו של גלעד שליט כל הזמן". אמש דיווח אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין אל-יום", המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי, כי הושגה התקדמות משמעותית במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט וכי ייתכן ושליט יושב לישראל עוד לפני סוף חודש ספטמבר. לדיווח אין שום אישור ממקורות אחרים. בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully