וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אם הקונסול לא מרוצה - שיתפטר"

שר החוץ מתח ביקורת חריפה על המברק ששלח קונסול ישראל בבוסטון, בו ביקר את התנהלות הממשלה מול ארה"ב. "מדיניות הממשלה הזו שונה לגמרי מזו של הממשלה הקודמת, לכן נבחרנו"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שני) בישיבת הנהלת משרדו למברק של הקונסול הכללי של ישראל בבוסטון, נדב תמיר. לדברי ליברמן, "יש בעניין כמה דברים שאינם מתקבלים על הדעת. בכל מדינה דמוקרטית יש הפרדה ברורה בין הדרג המקצועי לדרג המדיני-פוליטי. מי שקובע את ההחלטות זה הדרג המדיני, והדרג המקצועי חייב לגבות וליישם את המדיניות".

ליברמן הוסיף: "מדיניות הממשלה הזו שונה לגמרי ממדיניות הממשלה הקודמת, לכן נבחרנו. לפחות 4 מתוך 5 המפלגות שמרכיבות את הקואליציה הציגו בבחירות השקפת עולם ברורה מאוד ואני שמח שהממשלה לא אומרת שמה שרואים מכאן לא רואים משם. הציבור ידע בדיוק את מי הוא בוחר ועם כל הכבוד לקונסול, שהוא לא הדרג המקצועי, אין זה מתפקידו להביע עמדות פוליטיות ולא מתפקידו להטיח ביקורת בדרג המדיני".

שר החוץ טען עוד כי הקונסול התכוון שתוכן המברק יודלף לתקשורת: "מהעובדה שמדובר במברק בתפוצה כה רחבה, ברור שהיתה מראש כוונה שהדברים יצאו לתקשורת. אם היה לו רצון להבהיר או להתריע ברמה המקצועית, הוא יכל לפנות לממונה הישיר, למנכ"ל, לשר או לסגן השר. מכולם לא היתה אלי פנייה. אם מישהו לא שלם ולא יכול לחיות עם המדיניות של הממשלה, הדרך היא לא להשמיץ ולהדליף, אלא להתפטר. זה מה שאני מצפה מכל אחד בדרג המקצועי".

בעקבות שליחת המברק הורה ליברמן למנכ"ל משרד החוץ, יוסי גל, לזמן את תמיר לשיחת בירור בירושלים. תמיר יגיע בימים הקרובים לישראל. במברק ששלח תמיר, ופורסם בשבוע שעבר בערוץ 10, הוא התריע מפני פגיעה ביחסי החוץ של ישראל עם ארה"ב, ומתח ביקורת חריפה על ההתנהלות של הממשלה ביחסים עם ארה"ב. הוא טען שאופן ניהול היחסים עם ארה"ב גורם לנזק אסטרטגי גם מבחינת האינטימיות בתיאום המדיניות וגם מבחינת תמיכת דעת הקהל האמריקאית בישראל. לדבריו, העובדה שבתקשורת האמריקאית מצטייר עימות בין ארה"ב לישראל גורמת לנתק כבד שעוד יהיה חמור יותר בעתיד.

ח"כ אופיר פינס (עבודה) דרש הבוקר לכנס דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בנושא הפרשה. לדבריו "אבסורד ששר החוץ קורא לכל מי שלא מזדהה באופן מוחלט עם מדיניות הממשלה להתפטר, עדיף ששר החוץ עצמו יתפטר". ח"כ פינס הוסיף כי "ליברמן מתברר לא רק כדיפלומט בעייתי, אלא גם כמנהל גרוע, כוחני, ולא לויאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully